Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 7 november 2011

Vilken fin award och motivering!


Åh, nu är mitt hjärta sådär mjukt och varmt igen. Jag har fått en underbar award med en så fin motivering att jag blir alldeles rörd. Att jag nämns som ett föredöme för att vågar följa min dröm gör mig både glad och stolt.

Tack så jättemycket, Anneli med den inspirerande bloggen Trying to follow my dreams, för dina vackra ord och får den fina awarden!

Om ni inte hälsat på hos henne tidigare måste ni gör det, för man dras direkt in i hennes värld och jag älskar när hon skriver om sitt skrivande, för ibland gråter hon av det hon själv skriver och ibland vacklar hon om vissa delar i sitt manus. Precis så är det i den kreativa processen och det är underbart att få dela den!

När man har fått den här utmärkelsen är det tänkt att man ska göra det här:

1. Klistra in awarden på din blogg
2. Tacka personen som gav dig awarden och länka till bloggen
3. Välj ut fem personer/bloggar som du vill ge awarden till
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare
5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra!

Det är en award i min smak det, för här i vår bloggvärld finns alltid massor av stöttning och peppning och det är underbart!

Det är alltid svårt att välja fem att skicka awarden vidare till eftersom ni är så många som jag verkligen uppskattar, tycker om och inspireras av, men här kommer de fem som jag väljer denna gång:

Duktiga Tjejen för att hon skriver så öppet om sin bebislängtan och för att hon, precis som jag är på väg att ge ut sin bok själv och behöver/förtjänar all peppning hon kan få med detta.
Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya för att hon alltid har ett positivt ord och det alltid känns så mysigt på hennes blogg - lite hemmakänsla. Dessutom har hon lärt mig ordet he och jag är löjligt förtjust i att vidga mitt ordförråd!
Anette som är en ny bloggbekantskap för mig, men så varm och härlig som person att jag genast blev en trogen besökare på hennes fina blogg där det finns många vackra bilder och kloka betraktelser över livet.
Husfrun för att hon har många drömmar och det tycker jag om. Hon har precis som jag anammat det som Andreas Carlsson brukar säga "If you dream it, you can be it", så nu satsar vi på att uppfylla våra drömmar - härligt!
Nillas liv på pinnen för att hon vågar ta steget och ta tjänstledigt på halvtid för att skriva en beige roman. Det är så inspirerande med människor som vågar - dessutom är hon rapp, rolig och inte dum alls.




7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Om jag inte sett att du redan hade fått den, så ahde du såklart fått den av mig också. :) Jaja, man kan ge samma award till samma person, men grejen med den här var jua tt sprida länkarna!

Joanna Björkqvist sa...

Hanna: Jag tänkte samma om dig! Poängen är som du säger att sprida den, så jag brukar kika om de jag tänker på nyss fått den och då gick du också bort direkt! :)

anette sa...

Tackar ödmjukast för award :)
Önskar dig en härlig tisdag.
varm kram

Duktiga Tjejen sa...

Tack, vad glad jag blir!

Joanna Björkqvist sa...

Anette: Alltid kul med lite peppning och den är välförtjänt! :) Hoppas du också har en fin tisdag! Kram kram!

Duktiga Tjejen: Nu kör vi, så pepp, pepp! :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, tack så mycket :)
Drömmar är viktiga, liksom mål!

Joanna Björkqvist sa...

Husfrun: Det var klokt sagt - håller helt med! :)