Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 1 november 2011

Myskväll på stan


Vi har bara varit på Hard Rock Café med barnen en enda gång förut och det var på sonens födelsedag för drygt två år sedan. Båda blev väldigt förtjusta i stället och idag var det dags för ett återbesök. Inredningen var lika cool som vanligt och maten lika god som vanligt.

Min veggie burger - med två ringar rödlök och två krutonger.


Jag som inte äter kött måste säga att deras vegetariska burgare är väldigt god, men det borde den vara när det kostar 169 spänn för en vegetarisk burgare med enbart sallad till. När jag fick frågan om jag ville ha sallad eller pommes till hajade jag till, för jag tycker att man kunde få lite av varje för 169 kronor.

Käre makens hamburgare med massor av pommes.


Efter maten drog vi vidare till Biopalatset och såg Tintin och Enhörningens hemlighet. Det var ett riktigt actionspäckat äventyr som vi alla uppskattade, men nog var Tintin betydligt rödhårigare än i böckerna? Jag har alltid sett honom som blond, men här var han väldigt rödhårig.

Kapten Haddock har ju alltid varit en skön lirare och det var han här också. Det var riktigt kul att se hur snyggt filmen var gjord och kastas tillbaka till tiden då man satt och andäktigt bläddrade i ett alldeles nytt Tintin-album. Det var tider det.


2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vilken härlig kväll!
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Ja, det var det verkligen! Kram!