Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 11 november 2011

Dagens gåta


Dagens, eller i alla fall kvällens, gåta är vad som finns i denna burk. Ni ska få två ledtrådar och här kommer de:


  • Det är inte ekologisk turkisk yoghurt
  • Det är något som går att äta


Vad tror ni kära vänner finns i den här burken just nu? Om några timmar kommer jag att lägga upp svaret. Om det finns något svar kvar då, förstås. Det är nog bäst att jag säkrar bevisen redan nu och tar fram kameran en gång till.

Priset till den som gissar rätt är som vanligt att jag skriver på din blogg att du är supersmart och grym på att gissa gåtor! Så kom igen och gissa!

16 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

GODIS!
Det är ju fredag.

♥ Carina ♥ sa...

Grattis på ettårsdagen!! OCH till dina awarder! Dom är du värda!

Hmm... jag gissar att det är pepparkaksdeg i burken :)
Kram och go'kväll!

Anki sa...

Turkisk...peppar?!

Hanna Lans sa...

Såklart att det är snygga chokladhjärtan som du själv har gjort för att dekorera dina underbara pannacottor med! Eller??

Anette sa...

småkakor, kolor, CHOKLAD !!!!!

=))))

Maria sa...

Knäck!

Joanna Björkqvist sa...

Nilla: Något sött är det, men inte godis... På rätt väg dock! :)

Carina: Tack så mycket - vad snäll du är!

Nope, pepparkaksdeg var väldigt påhittigt, men tyvärr fel! Kram och njut av fredagskvällen!

Anki: Underbart roligt svar!!!!! Jag har Turkisk peppar i godislådan, men här är det något annat! :)

Hanna: Tyvärr, men du är lite inne på rätt svar, för detta är också något hemgjort - fast det är dottern som gjort det! :)

@nette: Bra förslag allt det där, men njae, det är inte riktigt rätt ändå! :)

Maria: Åh, det som är så gott! Tyvärr lite tidigt på säsongen, men det kommer! :)

Ninas skrivarlya sa...

Kakor?

Mallan sa...

Hemmagjorda choladpraliner? :-)

ansepanse sa...

hemmagjord glass :)
kramar

Joanna Björkqvist sa...

Nina: Inte den här gången, men det händer! :)

Mallan: Njae, det skulle jag inte säga! Men de är goda de! :)

Joanna Björkqvist sa...

ansepanse: Nope, inte det heller, faktiskt, men det är också gott!

anette sa...

Hallon :)

Joanna Björkqvist sa...

anette: Tyvärr! FÖR gott skulle jag spontant säga! ;)

anette sa...

Hmmmm du ger en klurig gåta i kväll ;)
Svamp då :)))
Ha en underbart mysig kväll, jag är så nyfiken nu...
kram

Joanna Björkqvist sa...

anette: Jag älskar svamp! Men nej... Och nu kommer svaret! Kan inte vänta längre! ;) Kram!