Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 5 juli 2012

Biljetter till Justin Bieber


Imorgon klockan 9 släpps biljetterna till flickidolen Justin Biebers konsert i Globen och precis som när Swedish House Mafia släppte sina biljetter för någon vecka sedan lär det gå hett till. Då tvärdog hela systemet och alla förväntansfulla fans blev ilskna som sjutton, minst sagt.

Samma sak kan säkert hända även i morgon, så jag och två andra mammor och två pappor lade upp en mycket omsorgsfull strategi för hur vi skulle kunna gå till väga för att ha så stor chans som möjligt att få biljetter.

Vi har problem med vårt internet här hemma emellanåt och några gånger varje dag försvinner nätet helt och hållet en stund. Vanligtvis är det tillbaka efter sådär sju minuter och det brukar inte störa mig jättemycket, även om jag självklart blir irriterad varje gång det händer. Om det skulle hända på slaget klockan 9 i morgon däremot skulle jag bli mer än upprörd. Jag skulle bli rasande.

Alltså var det av yttersta vikt att ha back up från de andra föräldrarna och vi bestämde oss för att dessutom vara uppkopplade via mobilerna så vi kunde höra vem som först lyckades sno åt sig de åtråvärda biljetterna, för i så fall skulle denna köpa till alla tre flickorna.

De tre flickorna är, förutom min egen söta dotter, två av hennes väninnor och samma två som var med när vi hals över huvud kastade oss till Oslo för att se Justin Bieber för någon månad sedan efter att ha vunnit en tävling på radion.

När planen för morgondagen var spikad kommer dottern nedskuttande från ovanvåningen och hojtar att det redan finns släppta biljetter. Jag säger nej och att det är omöjligt, men hon framhärdar och lyckats bevisa att hon har rätt. Åtminstone ser det ut som om hon kan ha rätt.

Det är nämligen så att medlemmar i Justin Biebers fanclub har fått möjlighet att köpa biljetter från och med klockan 11.30 i går. Dessa biljetter finns till försäljning fram till klockan 8 imorgon, alltså en timme innan allt släpps till kreti och pleti. Givetvis ville dottern bli medlem för att kunna köpa biljetterna redan igår kväll.


Via min dator klickade hon in sitt födelsedatum, men det enda som kom upp på skärmen var att det inte gick att bli medlem nu. Nähä, tänkte jag, de vill att de gamla trogna fansen ska få tillgång till detta specialerbjudande. De vill inte att nya ska snylta sig in. Det lät rätt vettigt i mina öron, så moloken släpade sig dottern upp på sitt rum igen.

Det tog bara någon minut så ropade hon igen. Den här gången hade hon provat via sin egen dator och dessutom med MINA födelsedata och då var det minsann inga problem att bli medlem. Hehe. Kanske Justin behöver balansera upp sin unga publik med lite tanter också?

Efter en hel del knapptryckande och kontokortsfilande så var vi, ja, formellt var det ju bara en av oss men jag ser det ändå som vi, medlemmar i fanclubben. Så fort vi blivit det skulle vi få en kod som vi skulle knappa in på den låsta och exklusiva biljettsidan. Koden kom aldrig.

Jag blev allt mer säker på att alltihop bara var bluff och båg, när käre maken plötsligt hojtade att koden kommit. Jo, minsann. Dottern blev så lycklig redan där. Ett steg närmare biljetterna.

Vi knappade in att vi ville ha de bästa biljetterna som fanns att tillgå och maxantalet var fyra stycken, så vi köpte de fyra vi fick köpa. Ståplats parkett var de bästa biljetterna och de jag själv helst hade velat ha om jag haft Justin som idol. Vi klickade oss igenom alla spärrar, knappade in kontonumret ännu en gång denna intensiva afton, och sedan satte vi oss för att vänta på ett bekräftelsemejl från ticnet.

Sekunderna gick och man kunde verkligen ta på stämningen här hemma. Tick tack... Ticnet... Njet... Inget mejl. Jag klickade om och om igen på att hämta nya meddelanden, men det förblev tomt. I säkert en hel minut.

Sedan kom det! Tjohooo! Hur formellt som helst och inget grattis till en makalös bedrift och stort tålamod, utan bara ett stilla konstaterande att vi bokat fyra biljetter till Justin Biebers konsert i Globen den 22 april 2013.

Men vilken glädje det blev här hemma! Vilken lycka! Fortfarande hade inte själva biljetterna kommit på pdf, som jag beställt, men vi hade ju fått bekräftelsen, så euforiska dottern började genast ringa sina två väninnor och båda höll på att svimma.

De trodde inte det var sant att biljetterna redan faktiskt var i hamn, för de hade bara hört talas om strategin inför morgondagen. Av allt som pågick bakom kulisserna visste de ingenting alls. Vilken lycka att komma med ett sådant härligt besked!

Några minuter senare kom pdf:en och för säkerhets skull skrev jag ut biljetterna direkt via skrivaren, så vi har dem på plats i bokhyllan om datorn skulle explodera eller så innan den april nästa år.

Det var tre mycket nöjda flickor som försökte somna igår kväll, men lätt var det inte för de lade upp på fejan att de redan fått tag i biljetter och sedan vällde sms:en och kommentarerna in där alla undrade hur i hela fridens namn det gått till när biljetterna inte ens var släppta.

Jo, precis så går det när man har en mycket påhittig och finurlig dottern som själv hittar vägar till framgång och inte tar ett nej som ett nej, utan snarare som ett "försök igen fast på ett annat sätt". Det är inte utan att hennes mamma faktiskt är lite stolt och riktigt imponerad. Själv hade jag gett upp redan första gången när hon inte kunde bli medlem med sitt eget födelsedata, men hon ger sig inte så lätt.

Och nu sitter vi här med fyra biljetter. Gött, gött.

15 kommentarer:

Vero sa...

Min dotter skall försöka sig på att köpa imorgon. Vi får se hur det går... Jag hoppas för hennes skull...

Hanna Lans sa...

Riktigt bra tänkt av dottern!

Ninas skrivarlya sa...

Grattis till biljetterna. Vad härligt att veta att de redan är fixade när hysterin bryter lös imorgon. :)

Kram

Desirée sa...

Huuurrra! :D

LillaTuss sa...

Vad gör man inte för sina barn. Se nu till att inte möblera om eller byta bokhylla innan april :))

Mita sa...

Vilken lycka för henne det förstår jag..*L*..
Här hörde jag på radion att det har köats sen i går utanför försäljningsstället. Ungdomar som sover i sovsäckar under bar himmel. Ja vad gör man inte för att komma åt dom åtråvärda biljetterna...
Boken kom i dag,otroligt snabb leverans. Jag har börjat läsa den och jag känner redan hur den griper tag i mig. Bådar gott för fortsättningen.
Kramen och ha det fint♥

Spader Madame sa...

Härligt! Roligt att hon inte ger sig! Kan man verkligen vara stolt över tycker jag.

Yvonne sa...

Godmorgon! Kom in till dej via Mita.Sån tur att få tag på 4 biljetter... Ha en bra dag! Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon1 Jag tycker också den blåa färgen är fin.. Kram!

Anonym sa...

I constantly emailed this weblog post page to all my friends,
because if like to read it afterward my friends will too.


Review my web blog - wholesale ralph lauren polo shirts

Anonym sa...

After going over a handful of the blog articles
on your web page, I truly like your way of writing
a blog. I bookmarked it to my bookmark site list and
will be checking back soon. Take a look at my web site as well and
tell me your opinion.

My page christian louboutin wedges

Anonym sa...

What's Happening i'm new to this, I stumbled upon this I've discovered It absolutely helpful and it has helped me out loads. I'm
hoping to contribute & aid different users like its aided me.
Great job.

Stop by my webpage; Ralph Lauren Factory Store

Anonym sa...

An intriguing discussion is definitely worth
comment. There's no doubt that that you ought to write more about this subject, it might not be a taboo subject but usually folks don't talk about such topics.
To the next! Best wishes!!

My web page ... Ralph Lauren Factory Store

Anonym sa...

It's very trouble-free to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this piece of writing at this website.

Look at my site ... cheap ralph lauren polo

Anonym sa...

hello there and thank you for your information – I've certainly picked up something new from right here. I did however expertise a few technical points using this web site, since I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I'm complaining,
but sluggish loading instances times will often affect your placement
in google and could damage your high-quality score if ads and marketing with
Adwords. Well I am adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your respective fascinating
content. Make sure you update this again very soon.

my weblog: cheap ralph lauren polo