Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 6 november 2011

Enkel och god veggiemat


Det finns så många olika varianter av vegetarianer att det är omöjligt att säga om maten passar alla, men de två luncherna jag gjorde igår och idag passar de flesta icke-köttare i alla fall.

Under fliken Matigare rätter hittar ni nu både morotsröran från igår och dagens spenatsås, som jag tycker är otroligt god i all sin enkelhet. Båda två passar dessutom att ha till en bit fisk eller kanske rent av en bit kött, för dem som gillar det. Själv brukar jag helt enkelt ha dem till pasta.

Prova gärna, för det är jättegott och riktigt busenkelt!

7 kommentarer:

anette sa...

Mumsigt, ska prova denna spenatsås.
Den ser ljuvligt god ut.
kram

Malla sa...

ser jättegott ut!
vilken underbar bild du har som header :)

Ama de casa sa...

Åh, jag älskar spenat! Sen har jag små espressokoppar som skulle matcha den där fina skålen perfekt :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Ser riktigt gott ut, älskar spenat i alla dess former.

Susanne sa...

Gillar din nya header

nillas liv på pinnen sa...

Jättesnygg profilbild! =)

Joanna Björkqvist sa...

Anette: Den är faktiskt underbar! När jag bjöd min syster på den gjorde hon den sedan varje vecka i ett halvår! :) Kram!

Malla: Du kommer ju snart till S i din utmaning - då kan du göra denna! :) Tack så mycket för snälla ord om min header!

Ama de Casa: Spenat är verkligen både vackert och gott! Och det låter fint med kopparna! :)

Husfrun: Jag med! Mums!!!! :)

Susanne: Tack så mycket - vad glad jag blir!

Nilla: Jag tackar mjukast!