Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 12 november 2011

Svaret och bloggledig



Det blev Maria som kom närmast när det gällde att gissa varför det stack upp något skumt ur sonens jacka idag. Hon hade nämligen gissat rätt, för visst var det bullar. Däremot var faktiskt förklaringen fel, för den förklaringen som är den rätta är ännu roligare.

Det var nämligen så att jag tog ut bullarna ur frysen alldeles innan vi åkte iväg till Åsa naturreservat och de hann inte tina innan vi skulle äta dem eftersom det var så kallt ute. Söte sonen är extremt varmblodig, så jag frågade honom om han, likt en känguru, kunde tänka sig att värma bullarna med sin kropp genom att ha dem innanför jackan. Det gjorde han gärna!

När vi skulle fika var de helt perfekta, tack vare denna grymma kängurumetod.

Idag har vi spelat Skip-Bo, fyrmannawhist (premiär för barnen) och Rappakalja och om ni till äventyrs inte spelat något av dessa spel, så måste ni testa det, för båda är riktigt roliga och har fått oss att skratta många gånger idag.

Nu ska vi försöka spela ett alldeles nytt spel, som vi fick av min lång väga väninna förra veckan och det är alltid lite jobbigt innan man får häng på ett nytt spel, så vi får kämpa. Detta spel heter Perfect timing och vi får hoppas att vi lyckas klura ut hur det fungerar.

Godisbutiken som jag nämnde i dagens första inlägg var stängd utan att det satt en lapp på dörren, så antagligen är det någon som blivit hastigt sjuk. Vilken öken en lördag. Därför blir det inga bilder på bumlingarna idag. Däremot blir det en bild på mitt nya helt underbara ljus.

Det sprider just nu en helt ljuvlig doft i vårt vardagsum. Nu hojtar barnen att det är dags för spelomgången, så jag får smita.

Hoppas ni alla njuter av lördagen!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Men så mysigt det låter! Tänk att jag har ett naturreservat uppkallat efter mig ;-)
Kram å fin kväll på dig!

Joanna Björkqvist sa...

Åsa: Hahahaha! Känn dig stolt! Kramar!!!

Sjubarnsmamma sa...

SkipBo är så roligt att spela. Det brukar vi med spela och det bästa är att man ju vara några stycken som kan spela samtidigt :-)
Ha en fin kväll

Joanna Björkqvist sa...

Smulan: Det är faktiskt ett trevligt spel! Hoppas ni också har en fin kväll!

Pia sa...

Rappakalja är fantastiskt roligt om man är några stycken.
Spel är den bästa aktiviteten att utföra tillsammans om man ska göra något mysigt!

Brukar köpa ett nytt spel till varje jul, så det har blivit några stycken! :)
Undrar vad jag ska hitta på i år??

Lördagskram!

Joanna Björkqvist sa...

Pia: Jag håller med dig - det är verkligen både roligt och socialt att spela spel! Har du Skip-Bo? Annars kan du satsa på det i år! Det är faktiskt riktigt kul! Och väldigt lätt att komma in i!

Söndagskram!