Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 22 november 2011

Mitt nylle är överallt



Idag var det dags att få se sitt glada nylle i en annan tidning och faktiskt även i ett annat sammanhang än senast. Den här gången handlade det om min underbara bokcirkel och det är förstås per automatik ljuvlig läsning.

Jag finns med under vinjetten Kick för själen som är ett stående inslag i tidningen MåBra tillsammans med några av mina härliga bokläsande väninnor. I texten får man veta hur det kom sig att jag startade denna inspirerande cirkel. Mer om hur vi lägger upp våra träffar och vad vi har läst under de nio åren vi har funnits hittar ni på hemsidan bokcirkel.se.

Det är faktiskt tack vare det snitsiga namnet bokcirkel.se som vi hittas av trevliga människor som inte är med i bokcirkeln då och då. Tack vare hemsidan, som utvecklats till en blogg för att ligga rätt i tiden, var vi till exempel med i Debatt på SVT för några veckor och då diskuterade vi litteraturkritik. En och annan tidning har också hittat oss genom åren och nu senast var det alltså MåBra, som är en fin tidning.

Den här numret av tidningen var extra bra, såklart.


18 kommentarer:

Mallan sa...

Men det numret har vi på jobb ju! Måste kolla imorgon :-) Kram

Maria sa...

Tänkte först be om en autograf nu innan du blir en världskändis men kom på att jag har ju redan din autograf tillsammans med en personlig hälsning!!

Jag kanske ska lägga in ditt visitkort i bankfacket - det kan bli värt många miljoner en vacker dag!!

Kram

Madlar sa...

Vad kul. Finns artikeln på nätet?

caroline sa...

Riktigt roligt! Får bli till att shoppa tidning imorgon!

Pia sa...

Se där ja! Du fick tag på tidningen idag i alla fall!
Det var så roligt att läsa den igår och se någon man "känner".
Tänka sig att man är bloggkompis med en kändis... ;)

Kram på Dig!

Anonym sa...

Vad lustigt jag ligger med tidningen brevid mig nu. as we speak. nyfikenheten är nu för stor. måste gå. msåte läsa <3

anette sa...

Måste nog ta och inhandla tidningen i morgon .
Så roligt.

Önskar dig en fin avslutning på denna tisdag
kram

Joanna Björkqvist sa...

Mallan: Då måste du ju kika på mig och mina fina väninnor! :) Kram!

Maria: Haha, you wish! :D Kram!

Madlar: Det tror jag faktiskt inte, men jag har inte letat...

Caroline: Gör det! :)

Pia: Japp, vår stora matbutik inne i stan hade den minsann! Kul att du kände igen mig direkt, måste jag säga! DÅÅÅ måste jag ju vara känd! ;) Kram!

Stoffisen: Vilken mysig läsning på kvällskvisten! ;)

Anette: Gör det, det är ju ändå en trevlig tidning! :) Kram!

Anneli Stålberg sa...

Vad roligt! Du får nog vänja dig vid att slita lite på ditt ansikte i media nu :)
Kram!

Marina sa...

Kul! Får väl rota runt lite på nätet jag också och se om jag skulle kunna hitta något...

Anonym sa...

Härligt - njut av framgången, du har kämpat hårt för den!:)

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Man skulle ju lite grann önska att det blev så, för boken måste trots allt säljas... ;) Kram!

Marina: Gör det! :)

bubbel: Tack så mycket! Det gäller att kämpa på! ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Ska leta i tidningsstället på jobbet/praktiken och se om tidningen finns där.
Så kul att du får synas i tidningar.
Kram.

Joanna Björkqvist sa...

Husfrun: Så lyxigt har vi inte haft det på mina jobb, men kika du! ;) Kram!

Maria Engelwinge sa...

Vad härligt ni ser ut att ha! Du gör dig verkligen bra på kort:).

Joanna Björkqvist sa...

Maria: Åh, du är snäll som en ängel (en engel menar jag ju!)som vanligt! Puss på dig!

Desirée sa...

Nu är du på gång - skaffa en klippbok!!

Joanna Björkqvist sa...

My Myself and I: Hahaha! Bra och roligt sagt!