Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 11 november 2011

Ettåringen har fått award igen!


Jag blir så glad över att ni tycker om min blogg och mitt hjärta tar alltid ett extra glädjeskutt när jag får fina awarder från er. Så snälla och fina bloggvänner jag har!

Först nöjde jag mig med att tacka de snälla givarna på deras bloggar, eftersom jag redan hade fått denna award bara ett par dagar innan, men idag när bloggen fyller år och allt, så känner jag att jag nog faktiskt ska göra något mer av det i alla fall, så nu blir det ett inlägg med lite funderingar.

Denna fina award fick jag i måndags av Trying to follow my dreams och under veckan har jag fantastiskt nog fått den även av Ninas Skrivarlya och My Myself and I. Motiveringarna gör mig alldeles röd om kinderna, men jag slickar så nöjt i mig vartenda ord, för vi behöver peppa varandra och det gör vi här i bloggvärlden.

Jag ler generat och stolt när Nina skriver att jag har en vacker blogg, att jag är en otrolig kvinna som ger ut min bok på egen förlag och dessutom en riktig inspirationskälla. Åh, så glad jag blir - mitt varmaste och gladaste tack för dessa fina ord!

Jag tycker att det är härligt att vi kan inspirera varandra, för det är en stor del av bloggvärlden tycker jag. Jag älskar att läsa om era liv och allt spännande som ni har för er. Ninas egen skrivarkarriär följer jag med stor spänning och hoppas att få läsa hennes roman "Prövningar" så småningom.

Desirée skiver också fint om mig; att jag är härligt inspirerande och ger mig i kast med saker till synes helt orädd och jag måste säga att jag gillar att uppfattas så. Tack så jättemycket! Jag tror faktiskt är jag är ganska orädd och att en av anledningarna till detta är att jag inte tar mig själv på så stort allvar. Med det menar jag att vem sjutton bryr sig om det mesta som händer i mitt liv? Det är väl inte hela världen om det går si eller så?

Jag har inget som jag känner att jag måste leva upp till. Andras uppfattning om mig har aldrig varit speciellt viktigt för mig, utan jag har alltid gått mina egna vägar och lyssnat till mitt hjärta. Det har gjort mig rik, inte på pengar tyvärr, men på upplevelser, känslor och liv

Däremot tar jag mig ändå, paradoxalt nog, på största allvar samtidigt. Jag tar mina drömmar på allvar till exempel. Jag låter inte den kalla fyrkantiga verkligheten vråla till mig att det inte alls går att skriva en bok. Eller när den är skriven säga till mig att den inte går att sälja utan ett stort förlag i ryggen. Jag struntar i sådant och gör som jag vill. Kaxig som tusan. Och tindrande med ögonen.

Med den här awarden följer som vanligt en del uppdrag och bland annat att man ska bolla vidare till fem personer, men eftersom jag gjorde det i måndags, så vill jag idag ge den till er alla som läser detta.

Och be er fortsätta sprida kärlek i bloggvärlden. Det behövs.

Uppdatering: Bara en timme efter det att jag postat detta inlägg får jag smickrande nog denna fina award ytterligare en gång. Jag är snart så mallig att jag inte är pratbar. Det är Skrivarstudio ord o idé som jag fått den av nu och med ett mycket brett, men absolut ödmjukt, leende på läpparna läser jag att hon blivit smått beroende av min blogg och att hon tycker att den är härlig och har ett härligt språk. Och så står hon i kö för att köpa boken som snart kommer!

Åh, så glad jag blir! Tack snälla du, för dessa vackra ord som jag lägger djupt i mitt hjärta!


13 kommentarer:

Skrivarstudio ordOide' sa...

Ha, ha...och från mig för ungefär en minut sedan!

Joanna Björkqvist sa...

Men åååh, så snäll du är - tusen tack! Jag skuttade genast in på din blogg och blev alldeles rörd av din fina motivering! Måste genast uppdatera min blogg! :)

Anonym sa...

♥-ligt Grattis detta är du värd/Kram

Joanna Björkqvist sa...

Fru Eriksson: Åh, vad snäll du är! Tack så mycket!!!

Västgötskan sa...

Det var ju som vi sa sist. Skit i den där Jante och njut! :-D

Marina sa...

När jag var liten vet jag att jag hade frimärksalbum och bokmärksalbum, frågan är om inte du behöver ett awardalbum? Grattis till alla utmärkelser!!

Joanna Björkqvist sa...

Västgötskan: Så sant! Jag ska bara sträcka på mig och inte alls bli generad! Tack för kloka ord!

Marina: Haha, ja det vore väl något! Så kan jag bläddra där när jag behöver boosta mitt ego lite! :)

Pia sa...

Grattis till Din award!
Du är väl värd den, jag tycker att det är så mysigt att titta in till Din blogg!

Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Pia: Tack så mycket och så glad jag blir över dina snälla ord! Tack!

Kram!

Yohanna i Las Palmas sa...

Många grattisar till dina fina utmärkelser. Och så bra skrivet om bloggvälden och hur vi inspireras av varandra.
Så ska det vara.

Hälsningar
Yohanna

Joanna Björkqvist sa...

Yohanna: Tack så mycket! Bloggvärlden kan vara hur varm och fin som helst - precis som jag vill ha det!

Hoppas du har det fint i Las Palmas!

Andra intryck sa...

Grattis på 1-årsdagen i efterskott! Hoppas du hade en trevlig helg =)

Joanna Björkqvist sa...

Tusen tack! Ja, helgen har varit underbar! Hoppas du också hade det!