Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 november 2011

Skrivjobb innan Posten kommer


Idag måste jag skriva en krönika till lokaltidningen jag skriver för sedan över sex år och det måste bli av innan Posten kommer, för vid lunch kommer jag inte kunna göra något annat än sitta och snyfta över min bok, som äntligen ska komma. Den senaste tiden har Posten varit sen med flera saker till både mig och andra, men idag får de inte slarva.

Då skulle jag bli fullständigt tokig och det kan de inte vilja. Jag skulle säga som David Banner när han förvandlas till Hulken:

"Don't make me angry, you wouldn't like me when I'm angry."

Söta dottern har just åkt med käre maken till jobbet, för det tycker hon är kul när hon har lov. Förra gången hon var med gjorde hon en hel film som sedan visades visades inom Sveriges största bilindustri. Då var hon elva. Hon är en riktig arbetsmyra och antagligen den enda på hela kontoret idag, som tycker att det är synd att det är helgdag imorgon och därmed endast halv arbetsdag idag.

På vägen hem ska de köpa en ny bokhylla till henne, för hon tycker att den hon har haft hela livet är för barnslig. Det muntrade upp henne lite när det bara var halvdag. Tänk att ha henne som anställd - vilket fynd.

Nu får det bli en kopp te och en strålande, tänkvärd och fyndig krönika!

11 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Helt klart kommer hon få anställning där så småningom ;) Vilket driv hon har.

Sjubarnsmamma sa...

Vilket förlag ger du ut boken på?

Joanna Björkqvist sa...

Husfrun: Hon är faktiskt rätt extrem när det gäller just drivet. Hon är aldrig riktigt i nuet utan tänker alltid ett steg längre fram. Ibland när vi sitter och äter frågar hon vad vi ska äta imorgon... Ett roligt typexempel! :)

Smulan: Ordvändan Förlag heter det! Va??? Har du aldrig hört talas om det??? Det var det värsta!

Det kan också bero på att det är mitt eget förlag och att detta är den första, men inte den sista (???), boken som jag ger ut! ;)

Sjubarnsmamma sa...

Haha...då var det kanske inte så konstigt att jag inte visste det.

Joanna Björkqvist sa...

Smulan: Verkligen inte! Jag orkar inte vänta på ett förlag - det tar för lång tid och i 98 % av fallen blir det nobben ändå! ;)

Åsa sa...

*asg* hahha hon är ju för go, precis som sin mamma <3
Tack finaste du för dina värmande ord...du är speciell.
Många kramar till dej!

Ninas skrivarlya sa...

Vilken härlig dotter du har. :)

Lycka till med krönikan.

Hanna Lans sa...

Åh, vilken underbar sak att vänta på! Om den inte kommer, så åk i ilfart till Postens utlämningskontor och hämta ut den själv. Så du kan få den innan de stänger. Kolla när de stänger idag och vilket postkontor som är ditt. Alltså där de sorterar och stoppar in i olika bilar som ska till olika små postkontor.

Anonym sa...

Idag har postgudarna lovat att vara nådiga så det går nog bra ska du se!:)

Shamrock sa...

Hon måste vara drömmen för en arbetsgivare

Joanna Björkqvist sa...

Åsa: Åh, vad gullig du är! Jag tackar mjukast för dina snälla ord! Många kramar tebax!

Nina: Hon är verkligen både kul och härlig - tack! Som tur var hann jag klart med krönikan innan posten kom! :)

Hanna: Den kom! Hurra!

bubbel: Du hade rätt - skönt att du känner postgudarna! Det var det enda som kom idag! :)

Shamrock: Ja, faktiskt, av alla ord man kan beskriva henne som så är lat något som inte alls passar. Hon har energi för ett kompani.