Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 2 november 2011

Åh, så vackert kort!



Det är extremt sällan det kommer trevliga saker i brevlådan nu för tiden. Mest är det räkningar och reklam, så det är inte så att jag skuttar ut i pur iver att vittja brevlådan. Än så länge kan jag inte ens förvänta mig ett litet trevligt provtryck på min roman, så det är inget som direkt pockar på uppmärksamhet där ute.

Idag gick jag i alla fall med släpiga steg ut till brevlådan alldeles efter lunch. Och minsann!

Där låg ett handskrivet kuvert och genast blev jag lite mer ivrig. Däri låg ett jättefint kort från söta och snälla Maria! Så glad jag blev!

Särskilt glad blev jag förstås över hälsningen, för det är ju inte så mycket annat som susar runt i mitt arma huvud än den där romanen, och "många kramar" behöver jag absolut!

Tack så jättemycket, Maria, för fin guldkant en mycket grå novemberonsdag!

Uppdatering: Den söta flickans huvud satt fast så jag vågade inte slita, utan kikade bara försiktigt, så jag såg alla figurer, men med lite mod, vågade jag pilla lite och då minsann släppte det ju! Tack, Maria, så här fint blev det ju!


8 kommentarer:

Marina sa...

Jättemysigt!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad roligt, som sagt är det sällan det dimper ner något roligt i brevlådan nu för tiden. Tänk när man var yngre och hade brevvänner över hela landet och även utomlands. Det var roliga tider det :)

Joanna Björkqvist sa...

Marina: Ja, verkligen!

Husfrun: Ja, så kul det var när det kom brev ända från Afrika för länge sedan - det var tider det!

Jeanette sa...

Vad gulligt gjort!
Visst är det roligt med vanliga kort/brev!
Kram

Maria Engelwinge sa...

Du har väl inte missat den hemliga panelen? *fniss*
Vik ihop kortet och veckla ut det genom att dra mittenkanterna från varandra så väntar ännu mer godsaker därinne.Lite knep och knåp kan det vara innan man kommer på hur man gör:).
Massor med kärlek <3

Joanna Björkqvist sa...

Jeanette: Superkul att få!

Kram!

Maria: Nu har jag uppdaterat, för jag vågade inte slita när flickans huvud satt fast! Lite pillande löste det hela! ;)

Massor med kärlek tebax! <3

Susanne sa...

Det är så himla kul att få riktig post =)

Joanna Björkqvist sa...

Susanne: Verkligen! Så ovanligt att man reagerar! :)