Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 28 november 2011

And the winner is ...


Då blev det äntligen dags att dra en vinnare bland alla er som var med och tävlade om ett exemplar av min rykande färska roman Nära dig. Spänningen var som vanligt olidlig och kameran följde med på hela äventyret och dokumenterade alltihop.

Inledningsvis skrev jag alla namn på lappar och det såg väldigt trevligt ut med det stora intresset för min bok.

Sedan vek jag omsorgsfullt ihop alla lappar två gånger och förra gången när jag lottade ut vinglasmarkörer råkade lapparna hamna som ett hjärta, se den här gången tänkte jag att jag får göra något kul av alla lapparna. Inte lika kärleksfullt som ett hjärta kanske, men nog är livet fullt av stora frågor och den största just nu är ju vilken lapp söta dottern, som just kommit hem från skolan ska dra.



Dottern blandade runt lapparna ett par extra varv och plockade isär dem ur varandra lite, så att alla låg var och en för sig till slut.



Efter några svepande handrörelser över bordet bestämde hon sig och drog den här lappen. Sakta och försiktigt öppnande hon den.



Och vinnaren blev:



Massor av grattis till dig, Cissa! Hör av dig till mig så jag får din adress så kommer boken till dig så snart som posten kan bära ut den. Vill du att jag skriver Cissa i den eller något annat när jag signerar den? Skriv gärna det i mejlet! Min mejladress hittar du högt upp i vänsterspalten.

Hoppas att du kommer att läsa boken snart, för jag är redan väldigt nyfiken på vad du tycker och då har jag inte ens skickat iväg den ännu ...

Tusen tack till er alla som var med och tävlade denna gång. Ni som inte vann får förstås väldigt gärna beställa boken via webshopen på förlagets hemsida. Ni kan också komma dit genom att klicka på länken i högerspalten.

GRATTIS IGEN, CISSA!

17 kommentarer:

Susanne P sa...

Grattis till den lyckliga vinnaren!
Kram

anette sa...

Grattis !

Unknown sa...

Ååååh, jag vann!! Vad glad jag blir! :-)) Den kommer jag läsa så fort jag får den!

Tack så jättemycket och ett extra tack till söta dottern som drog just mitt namn!

Och ja, Cissa är det jag kallas irl, det står tom i min förlovningsring ;-)

Mailar min adress så fort jag kan!

Kram!

Susanne sa...

Attans oxå, ett stort grattis till Cissa.

Mallan sa...

Nä, lottade du ut en bok.... Attans att jag missade den tävlingen. Grattis Cissa!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Grattis till Cicca!

Nu har jag beställt DIN BOK!!! Jag är så spänd och vill ha hem den nu!!! :)
Kram bästa du!!

Duktiga Tjejen sa...

Grattis till Cissa!

Du kommer väl bli pepprad med recensioner snart :)

Joanna Björkqvist sa...

Susanne P: Kram!

Anette: :)

Cissa: Vad kul att du blev glad! Dottern blev också glad över att du var nöjd med dragningen! :) Så fort jag får din adress lägger jag den på ladan! :) Kram!

Susanne: :)

Mallan: Du får hälsa på här oftare! ;)

Angelica: Vad kul! Tack! Då kommer den snart hem till dig! :) Kram!!!

Duktiga Tjejen: Jag hoppas i alla fall på att få höra vad läsarna tycker om den... Väldigt spännande... Och pirrigt!

Anneli Stålberg sa...

Grattis Cissa!
Själv ser jag mycket fram emot att få hem boken till mig, förhoppningsvis redan i morgon :)
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Anneli: Jag har i alla fall postat den, men tydligen har ingen av dem jag skickade igår kommit fram idag, så man vet inte med posten... Och jag som var så noga med att lämna in en hel timme innan de tömde - just in case. Jag postade jag dem TVÅ timmar innan tömning! ;) Kram!

Anna sa...

Grattis Cissa!!
Vilken fin dragning av en fin dotter!!

Ha en bra dag! kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Stort grattis till vinnaren och rackar'ns att jag missade en tävling.

Camilla sa...

Lyckliga henne. Nå ja...bättre lycka nästa gång.
Ett STORT grattis till henne!
Kram på dig!

Joanna Björkqvist sa...

Anna: Vad gulligt du är - tack!

Ha en jättefin dag du med! Kram!

Husfrun: Typiskt!

Camilla: Kram!

Kim M Kimselius sa...

Grattis till den lyckliga vinnaren!
Kul att se att du gör på samma sätt som jag när jag lottar ut böcker. Däremot skriver jag för hand. Hmmm Skulle nog gå betydligt fortare att skriva på maskin.
Rolig idé att foto dragningen. Ska jag tänka på till en annan gång!
Härlig bild på din bok överst på bloggen! Grattis till en fin bok!
Kram Kim

Anonym sa...

Grattis till vinnaren och Grattis till dig Joanna som får din bok utgiven nu!

Nu klickar jag mig vidare till Webshopen. :)

Joanna Björkqvist sa...

Kim: Jag brukar också skriva för hand, men den här gången hann jag inte och då var det jätteskönt att ha en dator som kunde hjälpa mig att gasa på lite.

Dottern som drog lappen fick hela tiden höra "Inte så fort! Jag måste ta ett par bilder till för säkerhets skull!" för det är lite kul att dokumentera vägen...

Tack så mycket för snälla och positiva ord om boken! Kram!

frintimmerslivet: Tack så mycket! Och välkommen till webshopen! :)