Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 31 oktober 2011

Måndagslistan

Pumpan vägde nästan 9 kg. Här ser den nästan lite
rädd ut själv - är Halloween läskigt även för pumpor?

Hoppsan, vad veckorna springer iväg. Nu är det redan måndag igen och dags att fundera över vad vi har att glädja oss åt den här veckan. Det är Jennyn som börjat med måndagslistor för att få rätt fokus på veckan och jag tycker att det är en trevlig idé, så jag hänger gärna på.

Idag, måndag den 31 oktober, är jag glad över att:

  • jag har haft en underbar helg med både långväga och nära gäster
  • käre maken inte skadade sig i den avslutande vindsurfingtävlingen King of the Fjord och kom tvåa totalt
  • mina fina barn idag kommer tillbaka efter tre dagar hos mormor och morfar
  • mamma, pappa och lilla Alice sover över hos oss ikväll
  • barnen har ett välförtjänt höstlov denna vecka
  • min roman äntligen kommer att behandlas av tryckeriet under denna pirriga vecka
  • omslaget till boken blev precis så fint som jag hade tänkt mig
  • så många deltagit i min utlottning av vinglasmarkörer som jag gjort och att vinnaren kommer att dras idag
  • en väninna som jag inte sett på två år kommer och hälsar på från Stockholm till helgen
  • pumpan som jag skar till i lördags fortfarande står fint på trappan och idag är det Halloween
  • det fortfarande är plusgrader så det regnar istället för att snöa trots att snöpinnarna längs vägen redan är utsatta
  • jag har de bästa och snällaste bloggläsarna som alltid har ett fint och positivt ord att dela med sig av
  • alla mina nära och kära är friska
  • jag har världens finaste familj

Som vanligt finns det massor av saker att glädja sig åt. Vad gör dig glad idag?



6 kommentarer:

Anette sa...

Vilken lista... Glöm inte att bara vara emellanåt också ;)

Jag ska till tandläkaren kl 9.00 idag, inte kul.....iof bara en undersökning men ändå, gillar´t inte =(

Ha en fin måndag vännen.

ps undrar om jag vinner.....

Kramar @nette ♥ ♥

Joanna Björkqvist sa...

@nette: Då håller jag tummarna för dig klockan 9! Det är aldrig kul att gå till tandläkare vad man än ska göra där... Och så håller jag tummarna i tävlingen också! :)

Kram på dig!

Camilla sa...

God morgon!
Underbar måndagslista.
Ja..det finns mycket man kan vara glad åt.
Jag är mest glad över att mina tjejer kommer så bra överens. Idag ska dom åka och shoppa tillsammans.
Kram på dig!

Anonym sa...

Vilken härlig lista!:) Själv är och kommer jag fortsätta vara själaglad över sonens besked om hjärtat i fredags i flera månader och år framöver! kram kram

anette sa...

Härlig lista du har denna vackra måndag :)
Tror det är bra att reflektera över vad som just i dag gör en hel och glad.
Ha en fortsatt fantastisk måndag
kram

Joanna Björkqvist sa...

Camilla: Så underbart att dina flickor är goda vänner! Jag och min syster bor grannar och det vet jag att vår mamma är glad över! :) Kram!

bubbel: Det förstår jag verkligen! SÅ härligt! Kram kram!

Anette: Ja, det är inte dumt att få tänka på allt bra och bara titta ut genom fönstret och tänka "Skitväder en sketen måndag!" ;) Önskar dig också en underbar måndag! Kram på dig!