Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 3 juli 2011

Vacker och god pannacotta


Denna lika goda som vackra vaniljpannacottan avnjöt vi till dessert igår kväll när våra härliga och inspirerande vänner var på besök.

De färska hallonen var ljuvliga och färska jordgubbar är alltid rätt en ljummen sommarkväll. Biscottinoblessen blev också mycket uppskattad och smaken av mandel blev en perfekt balans mitt i all chokladen.

Vi fick en riktigt mysig afton tillsammans igår och pratade som vanligt om allt möjligt och mest om livet och våra tankar kring det och framtiden. Efter en kväll tillsammans med dessa varma och goda vänner känns det som en mjukt lager av bomull lindats kring min själ.

När de begav sig av hemåt strax efter midnatt hörde vi hög musik spelas några hus bort och jag skrev då ett meddelande på Facebook till en granne som jag misstänkte att ljudet kom ifrån och frågade om de hade fest, men det visade sig vara huset bredvid som var ljudkällan. När vi ändå hade kommunikationen öppen frågade jag om hon möjligen ville komma på ett glas vin så där lite spontant och visst ville hon det.

I ljuset av några värmeljus tog vi ett glas vin och pratade bort en timme innan det slutligen var dags att avsluta dagen. Det kändes både lite busigt och alldeles, alldeles underbart att avsluta en härlig sommarkväll så.

Inga kommentarer: