Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 24 juli 2011

Flytten gick utmärkt


Nu har vi flyttat från vår trevliga tvårumslägenhet till vår egen stuga och det känns underbart. Det är svårt att få med allt på bild, men här kommer några härliga bilder från vår nya bostad.

Vi började med att skåla i skumvin och därefter utmanade finurliga dottern oss på Yatzy. Käre maken vann i stor stil, kämpande sonen kom strax efter medan jag kom en bit efter och söta dottern lyckades tydligen inte fuska tillräckligt för hon kom faktiskt sist idag.

Vi har en egen hängmatta på tomten och två olika platser att sitta utomhus på. Vi har utsikt över både havet och poolen, en alldeles egen dusch utomhus och till och med badkar inne. Det står bredvid tvättmaskinen - som är en galen lyx.

Två himmelsängar finns det och det här är det ena sovrummet.

I skuggan passade jag på att läsa ut den andra boken denna semester; En shot till av Maria Engelwinge. Jag kanske inte var i målgruppen, utan tio år för gammal, men jag måste säga att det var väldigt lätt att bli intresserad av karaktärerna. Det var en underhållande bok och det är inte alls fel i medelhavsvärmen. Jag skriver mer om den framöver.

Nu blir det middag med husets vita vin här på hotellet - en lugn och skön afton är precis vad vi behöver.




3 kommentarer:

Rasmusmatte sa...

Vilket härligt litet hus!!

Maria Engelwinge sa...

Och där sitter du ju med min bok! Precis som den ska läsas - med utsikt över havet och något gott att dricka:).
Wow, så fint ni har det! Där skulle jag kunna bosätta mig, helt klart.
Kram

Joanna Björkqvist sa...

Ett helt underbart hus, Rasmusmatte, med två ljuvligt svalkande ac-anläggningar! ;)

Japp, Maria, din bok passade verkligen perfekt här nere och en sval GT slank ner till! :) Kram och mer om din bok kommer!