Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 18 juli 2011

Måndagslistan för första gången


Det finns en massa kul saker man kan göra på sin blogg och en hel del tips snappar jag upp tack vare andra bloggare. Idag hamnade jag av en slump på Jennyns blogg och hon gör alltid en måndagslista som lite peppning inför veckan. Där fokuserar hon på positiva saker för att börja veckan bra och utmanar oss andra bloggare att göra samma sak.

Det tycker jag låter som en både tänkvärd och kul idé, så självklart hoppar jag på måndagslistetåget och berättar vad jag är glad och tacksam över just denna måndag.

Idag, måndag den 18 juli 2011, är jag glad över att:


  • Inkubationstiden för vattkoppor gick ut just denna dag för exakt tio år sedan (mer om detta kommer senare under dagen)
  • Vi ska fira älsklingssonens tioårsdag med mormor, morfar, Alice och moster med familj imorgon
  • Jag har en tvättmaskin som hjälper mig att tvätta alla kläder inför resan till Karpathos på torsdag morgon
  • Hela familjen har semester tillsammans och den varar i drygt tre veckor till
  • Jag har en snäll och fin storebror som har namnsdag just idag; Grattis Fredrik!
  • Vi har kravodlade rabarber som tack vare duktiga dottern under eftermiddagen ska bli till en paj
  • Mamma och jag har setts och hörts via Skype redan på morgonkvisten
  • Jag just fick mejl från våra vänner i Australien, där de berättade att de hoppas kunna komma och hälsa på igen 2013 - grym framförhållning, men det är en lång resa...
  • Jag har en så rolig son att jag kunde skriva en hel krönika till Kungsbacka-Posten med ett litet axplock av allt kul han sagt genom åren - mejlad idag för publicering imorgon
  • Alla i familjen är friska - det allra viktigaste!

Det var min lista för den här måndagen! Kommentera gärna med en länk till din egen! Vad är du glad över just idag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin lista, hoppas du får en bra vecka!

Joanna Björkqvist sa...

Tusen tack! Önskar dig detsamma! :)