Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 17 juli 2011

Filmmys och shopping i busvädret


Jag är glad och tacksam över att jag passade på att njuta lite på altanen igår och dessutom fotografera högsommarvädret. Hur det kan svänga så här våldsamt över en enda natt är för mig fullständigt obegripligt, för idag har det varit jämngrått och ösregnat.

Självklart passar käre maken på att anordna ytterligare en omgång av den populära vindsurfingtävlingen King of the Fjord och han begav sig ut redan vid elvatiden i förmiddags. När klockan närmade sig sex på kvällen och jag just skulle ta ut maten ur ugnen ringde han och sa att han skulle köra några timmar till.

Några timmar till. Jo tack. Lite stollig är han allt, käre maken.

Jag har i alla fall sparat potatisgratäng och en fin kycklingfilé till honom, så när han än dyker upp kan han mikra lite mat.

Om han är riktigt snäll kan han få en lyxmacka med hemgjord räkröra också. Den var riktigt god!

Barnen och jag tog en liten snabbtur till köpcentret, för att köpa ett par t-shirtar till söte sonen som fyller år på tisdag och där hade det kommit nya trutvallor, som vi brukar kalla det, av dotterns favoritsort. Det här gången är det dock väldigt märkliga smaker, för att valla läpparna med mango eller jordgubb-banan går väl an, men sockervadd eller kakor och grädde? Cookies 'n cream låter ännu tokigare på svenska, så därför skrev jag det.

Nu ska vi som är hemma ägna oss åt filmmys, för det passar perfekt en regnig dag. Vi har länge velat se I rymden finns inga känslor och nu är det äntligen dags.

PS några timmar senare:

Filmen var fantastiskt bra! Snygg, rolig, varm och alldeles, alldeles underbar!

2 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Joanna,
Tusen tack för dina fina rader inne hos mig, vad glad jag blev! Roligt att hitta till din fina blogg också - hit kommer jag mer än gärna igen!

Önskar dig en fin dag trots regn :)

Kram Jes ♥

Joanna Björkqvist sa...

Hej Jes!

Tack så mycket för fina ord - jag kommer också tillbaka till dig!

Ha en riktigt fin dag du med! :)

Kram!