Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 8 juli 2011

Silver till salu i Röda stugan



Jag skäms över att erkänna det, men jag hade aldrig satt min fot i Röda stugan i Kungsbacka förrän idag. Jag har hört av vänner att jag skulle gilla det mesta som finns där, men jag är aldrig i innerstaden och därför har jag inte hittat dit.

Igår träffade jag Tina, som driver stället, och när jag erkände att jag aldrig varit där, frågade hon mig om jag inte ville ha en levande innerstad, vilket är parollen för många kungsbackabor.

- Njae, jag är aldrig där, så det är inte viktigt för mig, svarade jag uppriktigt.

Tina skrattade gott, för det hade hon aldrig hört någon svara förut.

De flesta brukar svara att man gärna vill ha en levande innerstad och ändå går man aldrig dit och då finns det ju onekligen ett bekymmer...

Nu, när jag har varit där på besök, måste jag säga att så länge Röda stugan finns måste vi ha en levande innerstad, för i den, och för all del även i den fina trädgården, finns bara otroligt vackra saker. Det fanns inte en enda sak som jag inte ville ha och hela stugan var fullständigt översållad med prylar av alla de slag.

Där finns Lalo, som jag är extremt förtjust i, Helena Skårbratts härliga saker som man blir så glad av och en hel del andra grejer från konstnärer och kreatörer både härifrån och från resten av världen.

Man kan även måla på keramik och gäller det bara för mig att hitta en tid att göra det och helst också få med några väninnor som också vill måla. För 90 kronor plus det man väljer att måla så får man tillgång till färger, lack och brännugn! Oemotståndligt!

Jag kände mig så snopen som inte hade med kameran, men tänker ta med den nästa gång, för det går annars inte att greppa vilket guldställe detta är.

Från och med idag går det dessutom att köpa silversmycken som jag har gjort, så gå gärna dit och kika!

Nu är syrenerna på gång och brudspirean blommar så vackert - vilken ljuvlig försommartid!

Inga kommentarer: