Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 13 juli 2011

Solig Grebbestadspromenad och festavslutning


När vi tittade på prognosen innan vi åkte iväg till västkusten såg det ut som om vädret skulle vara lite sådär, men vi har verkligen haft en enorm tur och bjudits på mer strålande solsken än vi vågat hoppas på.

Det lilla regn som fallit hade den goda smaken att komma vid midnatt och eftersom det bara höll på ett par timmar, så kändes det klart hanterbart. Jag sprang på lätta fötter ut till gäststugan i duggregnet och njöt sedan av det tystlåtna smattrandet på taket.

Innan vi begav oss till Grebbestad i förmiddags loggade jag snabbt in på Boktipset.se, för jag deltog nyss i en tävling och jag misstänkte att vinnaren i den skulle presenteras idag. Mycket riktigt. Det första jag såg var de två vinnarnas namn och en av dem var jag!

Tjohooo, så glad jag blev! Jag har vunnit Sommarhuset av Anna Fredriksson, som varit gästbloggare på Boktipset under en månad och det har varit riktigt kul att läsa hennes handfasta författartips och dessutom kunnat kommentera dem.

Därför är det nu extra kul att ha vunnit boken, för det känns lite som om jag känner henne. Sommarhuset är hennes debutroman, men hon har tidigare jobbat i många år med att skriva manus till bland annat Rederiet och Sprängaren.

Innan vi åkte till Grebbestad stannade vi till hos Anette som odlar kravgrönsaker och allt såg helt underbart gott och välskött ut, så vi ville köpa allt, men nöjde oss med morotsmarmelad, sockerärtor och gurka. Hennes odlingar är mycket imponerande och snart kommer det att digna av röda, och inte gröna, tomater.

Promenaden med fina svärföräldrarna på bryggan i Grebbestad var som vanligt mysig och vi avslutade med en glass och köpte med oss fantastiskt god fiskpudding från den lokala fiskhandlaren som har ett alldeles enormt tilltalande och omfattande utbud av allt man kan föreställa sig i fiskgenren.

Nu ska vi bli hämtade av en mycket god och kär vän i båt och transporteras med blixtens hastighet till hans stuga där frun och två trevliga barn väntar. Vi alla, inklusive våra ivriga barn, ser mycket fram emot en härlig kväll tillsammans och för alla eventualiteter har vi packat med våra vinterjackor.

Vi sitter ute till varje pris, förstås.

Inga kommentarer: