Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 20 juli 2011

Tjoho, En shot till tack!


Åh, vad jag tycker att det är kul när det dimper ner nya böcker i postlådan. Idag var det dags för En shot till tack av Maria Engelwinge. Bara hennes underbart vackra efternamn gör ju att man vill läsa henne och jag har tänkt att göra det sedan boken kom ut för ett par månader sedan, men eftersom jag nästan bara köper pocketböcker, så har det dröjt av bara farten...

Nu kunde jag dock inte vänta längre för dels så gillar hon boken jag fick härom dagen Som en annan bäddar av Hanna Lans, och dels så skriver hon både intressant och klokt på sin blogg. Där har jag varit inne och kommenterat några gånger och när man får lite kontakt ökar förstås intresset både för personen och även för boken.

Det är så trevligt att få en bok personligt signerad och den hann komma precis innan vi åker imorgon bitti, så det var ju tur!

Boken handlar om en sommar på Gotland och planen är att jag ska ta med mig den till Karpathos på torsdag och läsa den medan jag hör vågorna slå mot stranden. Det tycker jag låter som en perfekt kuliss.

På Marias blogg kan ni läsa några olika recensioner också.

För ett par månader sedan skickade jag faktiskt in min egen bok till förlaget som Maria ligger på och de har inte svarat än så jag kan fortfarande hålla tummarna. Man kan skicka sitt manus via e-post, så då passade jag på.

Jag gillar inte att skicka enorma pappersbuntar rakt ner i olika förlags papperskorgar, så jag skickar bara via e-post. Att jag utgår ifrån att min bok hamnar i deras papperskorg betyder dock inte att jag tycker att min egen bok Eko är dålig, för det gör jag inte, utan bara på att det mestadels blir exakt så för debutanter.

Jag är inte bara en författarwannabee. Jag är cynisk också. (Och lite rolig...?)

5 kommentarer:

Mie sa...

Du har tur du kvinna! Inte nog med att du har god läsning kvar, du ska dessutom till Karpathos!!
Ha det superskönt... Jag stannar här och håller ställningarna i stället.

Fnulan sa...

Hahha ursäkta jag skrattar men så lustigt... idag har två journalister kommenterar hos mig, du och en annan. Är jag het i nyheterna eller ngt ;)
Vilken snygg frilla, den kan du ju resa bort i =)

Kram

Joanna Björkqvist sa...

Jag litar helt på dig nu, Mie! Håll ställningarna ordentligt! ;)

Vad lustigt, Fnulan! Lite het är du nog! Peruken får nog stanna hos systerdottern dock, för min elvaåring tycker nog att jag är grymt pinsam annars... ;)

Hanna sa...

En riktigt sommarbok tycker jag. Passar utmärkt på stranden i Grekland!

Joanna Björkqvist sa...

Det låter bra, Hanna, för jag är just klar med din gripande bok och har just burit ner nästa till poolkanten! :)