Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 6 juli 2011

Tjusig smörgåstårta med havstema


Det finns mycket gott på denna jord, men något av det allra godaste jag vet är smörgåstårta och speciellt den som jag gör själv. Det är ett gammalt recept som jag norpat från min mor, så ibland när vi vill överraska varandra, så bjuder vi på denna ljuvliga läckerhet.

Idag är det min tur att bjuda på något lätt till aftonen och då passar smörgåstårta alldeles utmärkt.

Bottenlagret och överlagret består av krabba, musslor, ärter och champinjoner som blandas med majonnäs, gräddfil, chilisås och dill. På mellanlagret finns rivet äpple och riven gurka tillsammans med majonnäs och gräddfil.

Slutligen dekoreras allt vilt med läckerheter från havet och idag valde jag, förutom räkor, kräftstjärtar och rosor av rökt lax, finhackad isbergssallad, hårdkokt ägg toppat med svart caviar och vridna limeskivor. Lite dillkvistar här och var piggar också upp!

Snart kommer mor och far tillsammans med sin lilla söta ulltott hem med mina fina barn igen och det ska bli skönt att ha dem på plats igen. Två dagar utan dem räcker!

Inga kommentarer: