Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 23 juli 2011

Sonen suger, dottern fuskar, mamman är sämst

Här är restaurangen och poolen och
jag sitter just nu där och bloggar!
Så där, ja. Nu känns det som att vi helt och hållet är på banan igen. Alla mår utmärkt och idag får söte sonen äta vad han vill för första gången efter kräkanfallen. Jag är rätt säker på att det var den tidiga timmen som var orsak till det hela, för han har inte smittat någon annan och mådde efter ett antal timmars sömn helt bra direkt.

Igår var det nobben för friterad och därmed svårsmält mat, men idag blev det hemmagjorda pommes frites, som faktiskt är väldigt goda här på hotellet, och kycklingfilé för både honom och fina dottern till lunch.

Själv kunde jag som vanligt inte motstå den grekiska salladen och nytt för i år är att man kan välja en halv portion och det passar mig utmärkt, för den är alldeles för stor annars och jag gillar inte att slänga bort en massa prima mat.

Vi brukar alltid gå till och från stan när vi äter där på kvällarna, men eftersom sonen inte hade så energi körde snälle maken oss ner igår kväll och det var skönt, för det är trots allt en alldeles enorm backe man måste forcera för att komma hem.

Jag kunde själv inte köra bil eftersom jag kostat på mig ett glas vin medan jag och barnen spelade Yatzy på rummet i väntan på att käre maken skulle dyka upp. Vi hade riktigt trevligt och konstaterade under skratt att sonen suger, dottern fuskar och mamman är sämst.

Jag förlorade stort båda gångerna, trots att jag var den som försökte få barnen att tänka strategiskt så de skulle skriva sina poäng där de lönade sig mest. Det är nog tur att de inte alltid lyssnar på sin mor...

Maten på stan var till slut jättegod och jag åt en grekisk sallad i pitabröd och det kommer jag att äta igen någon dag för det passade mig alldeles ypperligt. Barnen fick kyckling i sina pitabröd medan käre maken valde en giganstisk tallrik full med mat.

Mätta och nöjda begav vi oss hem till hotellet igen och där var aftonens poolparty i full gång, så maken beställde en ouzo, som jag också smuttade på lite - jättegott som vanligt.

Tyvärr har det hittills inte blåst så värst mycket eller bra med vindsurfingmått mätt, så jag tror faktiskt att vi som tillbringar våra dagar vid den underbara saltvattenpoolen på hotellet har det lite bättre än den vindsurfande maken.

Självklart tänker vi också på den fruktansvärda tragedi som drabbat Norge. När man själv njuter av livet i ett solparadis är det svårt att förstå att 84 människor dött i Norge samtidigt. Våra tankar går både till våra underbara norska vänner och till alla som nu förlorat någon de älskar...

2 kommentarer:

Anette sa...

Njut av din semester i Grekland. Här i Uppland blåser det nu och lite regnstänk har passerat...men jag ser att solen vill komma fram så kanske kan vi få en fin dag i dag.

Kramar @nette

Joanna Björkqvist sa...

Önskar jag kunde skicka lite sol, för här har vi massor! Håller tummarna för att ni får en fin dag, @nette!