Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 18 juli 2011

Ny bok direkt ifrån författaren!


Internet är verkligen en trevlig uppfinning på många sätt. Där har jag bland mycket annat kul hittat boken Som någon annan bäddar av Hanna Lans och jag har varit nyfiken på den i flera månader utan att ha kommit mig för att köpa den.

Mest har det berott på att jag redan har minst tjugo olästa böcker i bokhyllan, kanske rent av trettio. Nu har jag dock fått lite kontakt med författaren själv och då blir ju läget helt annorlunda på prioriteringslistan över böcker jag vill läsa.

Vips for den här boken upp i toppen och jag slog till och beställde den direkt från Hanna själv, eftersom jag gärna ville ha den signerad.

På lätta fötter skuttade jag ut till brevlådan i samma stund som jag såg den gula postbilen svepa runt vårt hörn alldeles vid lunchtid och nyfikenheten på om posten skulle lyckas med uppdraget att leverera boken så här snabbt var stor.

Men jodå, visst låg den där - ett grönt, skönt vadderat kuvert i god innan avresan till Karpathos på torsdag!

Jag ser fram emot att läsa den även om det förmodligen kommer att vara jobbigt också. Boken får många mycket fina recensioner på en massa ställen, så det ska bli riktigt intressant att få ta del av hennes historia.

Om du dubbelklickar på bilden nedan kan du läsa vad boken handlar om - jag ryser redan...

6 kommentarer:

Maria Engelwinge sa...

Å, jag är riktigt avundsjuk på dig som har den kvar att läsa! En av de bästa böcker jag läst.
Kram

Joanna Björkqvist sa...

Åh, vad kul att du säger det, Maria!

Jag väntar fortfarande ivrigt på din! Den låg inte i brevlådan idag, men det var ju också lite bra, så kan jag skriva om den ensam imorgon! :)

Kram!

Hanna Lans sa...

Och så måste jag bara kommentera mina kråkfötter: Jag bröt armen för två år sedan och har opererat och grejat men den har liksom inte blivit sig själv igen. Varje gång jag skriver för hand blir jag påmind om att hålla en penna inte är det lättaste ... Men det syns ju vad det står i alla fall. :)

Joanna Björkqvist sa...

Men oj, Hanna, så synd om dig!

Jag som tyckte att du skrev fint med lite schvung! Inte minst därför ville jag gärna ha med det! :)

Duktiga Tjejen sa...

Jag ska oxå beställa den ifrån Hanna :)

Ps. Jag har 120 olästa i bokhyllan, men vad sjutton...

Joanna Björkqvist sa...

Hahahahaha, Duktiga Tjejen! Då har du lite att göra framöver, alltså! ;)