Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 21 maj 2012

Ny bloggdesign med lejon

Jag gäspar bara lite. Men med den är bilden som header kan folk bli
rädda, så jag kopplar på stora charmen istället. Se ovan, helt enkelt.

Jag är väldigt fascinerad av de flesta djur. När vi såg en livs levande huggorm ringla någon decimeter från vår fötter förra veckan dansade vi av glädje. Samma sak när jag såg en äkta varg ute i det fria en tidigt morgon. Eller när hornugglan kom på besök på vår altan.

Jag är en riktig stadsbrud, som gillar asfalt och som inte alls känner sig hemma i skog och mark där det kryllar av smådjur och terrängen är besvärlig att forcera. Jag lär mig hellre i klänningar än khakibyxor och jag har alltid läppstift.

Men när det kommer till djur är det något magiskt. Det finns en nerv hos djur som jag gillar. När jag var liten hade jag svårt för cirkusdjur och djurparker, för djur ska vara fria. Jag vill att alla, både människor och djur, ska få röra sig fritt och i sitt rätta element. Med åren har jag kommit att tycka att åtminstone djurparker ofta gör ett viktigt jobb när det gäller att bevara utrotningshotade arter.

Jag ler. Och är otroligt fin.
I väntan på att vi människor ska bli snällare fyller djurparker en viktig funktion och när jag hör djurvårdarna (vackert ord!) prata om djuren de pysslar om är det ofta med sådan värme att jag blir alldeles rörd.

Några av er har reagerat mot den vackra huggormen jag har haft som header under en vecka och jag vill ju att ni ska känna er välkomna till mig så nu har jag bytt ut den läckra lilla ormen mot ett helt ljuvligt lejon.

Nog syns det på bilden vilken kontakt vi får? Blicken är glasklar och redan när jag stod där med kameran placerade jag lejonets ansikte så att det skulle bli en fin header av bilden.

Vi såg denna lejonunge för första gången för två år sedan och jag kunde inte sluta titta på den. Då var den mycket mindre, men hade så kloka ögon redan då.

När vi nu såg den igen stod jag länge och väl och pratade med den. Så vacker. Ibland gäspade den och då såg den lite läskigare ut, men sedan log den.

Som om den visste att jag blev lite rädd och ville visa sin finaste och mjukaste sida.

PS. Jag tror minsann att det kommer fler fina bilder från Öland, men idag hinner jag nog inte. Jag ska fira min fina mamma som fyller år. Hon ska få bubbel och massor av mat. Det ska pappa förstås också få - fast han inte fyller år.

13 kommentarer:

Duktiga Tjejen sa...

Åh, själv är jag en riktig lantis i hjärtat. Är inte alls en stadsmänniska för fem öre. Jag trivs i skogen. Dumt att bo i Sthlm då kan man tycka, men bor ju faktiskt utanför och vill bo ännu mer i skogen :)

Ps. Jag är sån som älskar kryp, vilket jag bloggat om tidigare minst två gånger. Hehe. Har någon slags äckel-fascination för dem... Minns en sommar då jag märkte att jag typ bara hade foton på spindlar efteråt. Närbilder, olika vinklar... Hehe.

Camilla sa...

Ett STOORT grattis till din mamma.
Jag ser ju hellre ett lejon än en orm.
Nja...kanske inte i skogen dock ;)
Kram!

Sjubarnsmamma sa...

Superfin bild! Ståtligt djur med.

Det finns så mycket att se här på Öland och när det är som en sommardag när man är ute och åker så är det helt underbart ;)
Nej det är ju inte lätt för dig att veta att jag bor på Öland. VIsst kan vi ta en glass nästa år. Det hade varit jättetrevligt :-) Det finns en hel del fina ställen där de serverar god glass. Jag bor i Borgholm i ett lugnt område. Jag har 5 min till stan, 3 min till affären och 10 min till havet. Perfekt med andra ord.

Ha en fin dag. Kram kram

Maria sa...

Ja jag är ju den STORA djuvännen och att se allt detta är bara så ljuvligt. Just lejonen är så magiska och vackra.
Så din nya header passar perfekt.
Hoppas du får en fin vecka nu, kram från Maria

♥ Carina ♥ sa...

Jag gillar din nya header jättemycket! Sååå himla söt!!
Ha en trevlig dag och grattis till mamsen!
Kram kram

Maria sa...

Underbar header!

Tack för omtanke inne hos mig - det betyder massvis ska du veta ♥

Kram

Desirée sa...

Vilka fina bilder :D

RackarTuss sa...

*morr* el *wrål* el kanske *maju*
Kram och go måndag!

Marina sa...

Underbar bild! Fast jag måste erkänna att jag gillade ormen också.

Jeanette sa...

Jippie, äntligen!
I dag när jag hämtade rabarber så prasslade det till på marken så jag flög upp, livrädd såklart, och slog då huvet i kedjan som hänger till basketkorgen... trodde det var en orm.. i huvet ;-)
Kram

Västgötskan sa...

Nu bor ju jag på landet och är inte alls någon stadstjej. Men håller med dig angående djur; de är verkligen unika och underbara! :-)

Kram M

Anneli Stålberg sa...

Det är en helt fantastisk bild på lejonet. Jag är också en stadstjej, men djur är speciella och jag tycker mycket om att möta dem på olika sätt.

Grattis till mamma. Hoppas att ni har det riktigt mysigt tillsammans.
Kramar!

Anonym sa...

Det ser ut som om du har skaffat dig en farlig blogg.
Först en orm och sedan en vildkatt.. hehe...

kraam