Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 11 maj 2012

Tapas med bokcirkeln



Ibland är det riktigt lyxigt att vara sin egen och inte ha några direkta arbetstider att passa. Oftast innebär det där egna att jag jobbar till 23 på kvällen och inte tjänar några pengar, men det finns en del trevliga fördelar också. Som idag, när söta dottern hade musikaluppvisning för olika klasser i kommunen. Eftersom vi är bortresta när uppvisningen för familjerna äger rum fick jag ett litet specialtillstånd att komma på den sista föreställningen på dagen idag.

Hurra, så glad jag blev. De hade gjort en jättesnygg musikal av Spöket på Canterville av Oscar Wilde (skriven redan 1887!) och det var riktigt roligt att se hur duktiga alla var. Jag tog massor av snygga bilder, men av hänsyn till de andra medverkande lägger jag bara ut en enda på dottern, för den har hon godkänt.

Nu ska jag byta klänning, bättre på sminklagret rejält och bege mig till en tapasrestaurang i Göteborg. Det är bokcirkeln som ska ha vårens utekväll och det ska bli riktigt trevligt.

Alla som brukar läsa min blogg vet hur mycket jag uppskattar en fredagsdrink och ett glas vin till middagen sedan är heller inte fel. Får jag sedan dansa tills solen går upp är det helt kanon för mig.

Men hur mycket jag än uppskattar det där flärdfulla så finns det något jag uppskattar ännu mer och det är att komma hem lugnt och säkert. Därför kör jag bil idag. Igen. Det gör jag nästan alltid när jag ska ut.

När jag gör det brukar jag säga att det är bilen som blir full och inte jag, för det är alltid fullt av vänner som nappar på erbjudandet om skjuts. Idag plockar jag upp fyra glada flickor längs vägen.

Trots regntunga skyar tror jag att vi får en solig kväll.

8 kommentarer:

Hanna Lans sa...

En synnerligen trevlig kväll önskar jag dig!

LillaTuss sa...

Söt som socker trots blod och annat otäckt ;)

Hoppas du får en trevlig kväll. Det där med borta bra men hemma bäst är jag duktigt bra på att förstå :)

Maria sa...

Hoppas du får en jättetrevlig kväll med dina bokvänner!

Kram

Jeanette sa...

Hoppas du har en trevlig kväll! Jag brukar också vara mer bekväm när jag gå ut.. det är väldigt skönt dagen efter också ;-)

Anneli Stålberg sa...

Vad härligt att få se dottern uppträda och hon är så fin, och scary såklart! :)
Kramar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Så där tänker jag också de få gånger jag går ut, vilket är typ aldrig. Men hellre att jag kan köra bil än att inte kunna råda över min egen hemfärd.
Ha så trevligt med bokcirkelvännerna.

Anonym sa...

Det låter som om din kväll kommer att bli underbar. Tapas är ju inte fel, och efter det Grekiska köket så är tapas en nr 2 :)

Kram till dig.

Duktiga Tjejen sa...

Så är jag med på hur du jobbar lite mer, har undrat över tiderna faktiskt. Verkar skönt ändå... Väldigt praktiskt när det är saker på dagarna.

Och som min kille tex, han jobbar ju till sena kvällen rätt ofta ändå. Och då har han varit på kontoret i över 15h. Galning. Det roliga är att han efter 5 år på samma arbetsplats (med ca 3h pendling varje dag) alltid pratar om hur roligt det är och att han knappt fattar att han får lön för sin hobby! Helt underbart.