Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 8 maj 2012

Stora bokbytararrangören


Fredagen den 25 maj är det Stora bokbytardagen i hela Sverige och jag har bestämt mig för att vara lokal arrangör här i Onsala.

Förra året var vi några tjejer som hastigt och lustigt och rätt så spontant snackade ihop oss under dagen, men i år har jag tänkt att det kan vara kul att göra något lite större av det, så jag har anmält mig att bli arrangör.

Helt enkelt var det sannerligen inte att Registrera plats på bokbytarnas hemsida och efter att ha försökt ett antal gånger tog jag kontakt med de ansvariga för sidan. Efter flera mejl fram och tillbaka skulle de hjälpa mig och nu finns jag där.

Et par saker är lite festliga dock. Det första är att jag skriver att platsen vi ska ses på är Onsala kyrkas parkeringsplats och direkt under står det min hemadress. Öh, så var inte formuläret ordnat. Först skulle jag skriva in mitt mobilnummer, min mejladress, min adress, mitt postnummer, min ort osv och lååångt senare stod det Plats för bokbytet och då skrev jag parkeringsplatsen.

Nu ser det ut som om jag bor på en parkeringsplats alternativt som om vi ska ses hemma hos mig, men var är då kyrkan...? Mycket lurigt.

Det andra tokiga är att de som hjälpt mig har skrivit in Bobyte i rubriken och glömt den lilla i sammanhanget viktiga bokstaven k. Jag vet att det är de som gjort fel, för när allt höll på att strula gjorde jag skärmavbildningar för att de skulle se att jag inte gjorde något tokigt, utan att det faktiskt var tekniken som strulade. Hehe, vad bråkig jag känner mig när jag skyller på dem, men det gör jag, faktiskt. Med ett litet leende förstås, för jag kan ha gjort något annat tokigt - det vet man aldrig.

Skräcken infinner sig nu i alla fall över att någon ska vilja ha mitt hus istället för min bok. Det står ju Bobyte.

Hjälp! Jag som vill bo kvar!

24 kommentarer:

Susanne sa...

Många sådana formulär är kluriga att fylla i. Hoppas att du får behålla huset ;)

Hanna Lans sa...

Jamen, kanske ska jag sälla mig till din bokbytardag istället för Fyrens? Jag är ju ändå i krokarna liksom?

Jeanette sa...

Jag kör bokbyteri med min mamma varje gång vi ses... vi läser först själva sedan lämnar vi böckerna till varandra, därefter lämnas de vidare till andra vänner eller våra jobb. Så bra med pocket så känner man inte att det är svårt att bara lämna bort dem.

Följ länken så hamnar du i mitt nya hem /
Kram

Stora Bokbytardagen sa...

Hej!

Vi är så klart ledsna att det strulade. Hoppas allt är rätt nu och att bokbytet blir riktigt bra!
Och att du får bo kvar i huset :)

MVH

Ida & Jocke / Stora Bokbytardagen

Unknown sa...

Om jag inte missminner mig så är församlingshemmet ganska hemtrevligt, så du kan ju alltid bo där om nu någon vill ha ditt hus ;-)

Hoppas att bo(k)mysteriet faller väl ut!

Kram

Västgötskan sa...

Haha! Förlåt att jag skrattar, men vem vet. Ni kanske hittar ett hus som är mycket bättre? ;-)

LillaTuss sa...

Teknikens under

Som sagt... Vill nån ha ditt hus står ju kyrkan mestadels tom

Hanna Lans sa...

Jag kommer! Tar med mig flera böcker att byta. Och lovar att inte försöka byta hus med dig. ;)

Mångmamma sa...

Vilken bra idé.
Ja, inte att byta bo kanske men att byta böcker!
Jag skickar runt böcker som en stolle och tar även emot, utöver mitt flitiga bibliotekstrampande.
Kanske skulle försöka få till något liknande i min lilla håla - om jag hinner..?
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Haha, kanske nån som vill byta en bok mot dit hus ;)

Sv: Ang. fågelbilden så lyfte min man holken från trädet, jag knäppte kort och sedan hängde han snabbt tillbaka holken (som inte har någon bakvägg)
Ni tror jag att dom byggt bo där igen för det är en väldig aktivitet ut och in :)

Anneli Stålberg sa...

Lycka till med bokbytandet och hoppas att du får behålla ditt hus. Annars kan du ju alltid bo på parkeringsplatsen :)
Kramar!

Anonym sa...

Tack för alla dina goa kommentarer hos mig. Du är underbar och gör mig glad!kram.

Ps. Jag ska kolla upp en åf för hunden.
Minns inte men kollar till imorgon

Åsa Hellberg sa...

Haha, hoppas det blir rätt till sist.
Kul grej, annars!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, det där lät struligt - haha. Byta parkeringsplatsen mot att bo i en kyrka kanske ;)
Kram.

Anna sa...

Någon kanske helt enkelt vill ha din parkeringsplats? ;)

Anonym sa...

Hunden som du undrade över som stod i mitt fönster :)

Anonym sa...

Hahaha n har jag snurrat till det
Det var en läsare som hette Johanna som frågade om hunden.. Sorry...
Kram

Duktiga Tjejen sa...

Jag byter gärna bo med dig annars...

Är impad över de tider ni alltid verkar ha där i Göteborg. Här i Sthlm hade ingen kunnat komma kl.16, då är folk på jobbet eller på väg hem som tar 1,5h i rusning...

Marina sa...

I och för sig, om jag bodde på en parkeringsplats skulle jag också vilja byta bo...;)

Livet sa...

du kanske byter till ett bättre boende

Kul idé, jag läser väldigt mycket och ger bort alla mina pockets, men får sällan några själv.

Blir dyrt i längden

RackarTuss sa...

*skratt* Ha ha ha med tankte på att det verkar stå att du bor på en parkering så förstår jag att det står BObyte! *fnissar*
Skojjar - så tokigt det blir :)

Bubbel sa...

Hoppla vilket misstag!;) Men du kan nog lugnt bo kvar ska du se, kram Bubbel

Hanna Lans sa...

DT: Enda skälet till att jag kan komma är för att jag är chef och bestämmer lite själv över min arbetstid. Dessutom ligger Joannas hus på en parallellväg till den jag tar för att åka hem från jobbet. :)

Maria sa...

Haha som det kan bli!