Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 28 maj 2012

Vilken badhelg vi fick


Sommarvärmen har bestått hela helgen och det har varit riktigt vackert väder hela veckan. Uppemot trettiograder är inte alls fel, utan precis lagom, tycker jag.

I lördags fyllde vi poolen med iskallt vatten, men redan på söndagen nådde den 15 grader. Alldeles för kallt för mig, men barnen badade friskt och klagade inte. Själv nöjde jag mig med att lyssna till deras stojande medan jag firade Mors Dag med ett glas vitt på pooldäcket.

Det blev bad i havet för familjen också. Även detta premiärdopp stod jag över, men det berodde kanske mest på att jag inte var med på båtturen över huvud taget utan stannade hemma. Tanken var att de bara skulle ta en kort tur och ett snabbt dopp, men eftersom det var hela 21,3 i vattnet blev de borta längre än planerat och då kändes det lite knasigt att jag valt att inte åka med.

Det är ganska ofattbart att det redan i slutet av maj är över 21 grader i havet. I vårt nordliga land. Helt fantastiskt och härligt och bådar gott inför sommarlovet som är i antågande.

Nu ska jag jobba mycket koncentrerat på boken, för snart måste den vara klar. Mycket bra och inspirerande blir det och det är så spännande när vi nu börjar se slutet av allt skrivande!

PS. Det HÄR verkligen humor i min smak. Klicka bort reklamen så ni ser den svenska texten. Nu vet vi vad Babuschkorna faktiskt sjunger.


Skvätt, skvätt på syrran som tar bilderna. Tur att kameran är vattentät.

Solen speglar sig så vackert i vattnet.

Jag tror minsann att jag ska slänga lite sand på syrran.

Japp, det gjorde jag. Haha!

13 kommentarer:

Maria sa...

Härliga bilder!!
Och visst hade du badat i havet om du var med. Visst hade du det......;)

Kram

LillaTuss sa...

Jag hade hellre badat i havet än i poolen. Men i insjön med 19 grader gick det också.


Hahahah vad jag skrattade när jag kollade videon

Ninas skrivarlya sa...

Brrrr vad kallt! Jag är en badkruka av rang och därför ska det vara MINST 20 grader innan jag badar. :) Helst 25.

Men ett glas vin vid poolen såg inte helt fel ut. :)

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Det ser härligt ut där du ligger med bara ben och med ett glas vitt på pooldäcket :)
Bra temperatur i havet. Hade hellre badat där än i poolen ;)
Önskar dig en fin vecka och lycka till med boken!
Kram

Anonym sa...

Fina bilder! Och helt underbar helg !!

Marina sa...

Helt fantastiskt att det är så varmt ivattnet redan!

Anonym sa...

Magiskt!
Du är så värd att njuta!'
Kram

Jeanette sa...

Det ser riktigt härligt ut med havsbad... men jag VET att det är svinkallt ;-)
Kram

Camilla sa...

Å vilken helg du haft.
Underbart!
Själv har jag jobbat så jag fick aldrig njuta av solen :(
Hahahaha...vilken underbar text. Vad dom hittar på :)
Kram!

Christel sa...

Vilken helg! Synd att du missade båtutflykten. Låter ju hur fint som helst! :-)

Duktiga Tjejen sa...

Otroligt med så varmt i havet! Ofattbart. Men nu blir det nog kallare igen. Och så har ni pool också? Dör en smula. Fast jag har ju en privat pool i min mage, så min son har också fått bada i helgen :D

Madlar sa...

Burr, på vissa områden är barn inte riktigt kloka. Tant som jag är slutade jag bada för många år sen. Möjligen skvätter jag runt med fötterna....kanske.

RackarTuss sa...

Åh - underbara sommarbilder!
Värmen i helgen var magisk :D