Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 24 maj 2012

Finfika på solig altan


Söta dottern är en riktigt konditor och idag bakade hon ljuvliga muffins i två olika smaker. Varför nöja sig med en smak när man kan göra två?

I vaniljmuffinsen var det hackad vit choklad i i chokladmuffinsen mörk choklad. Båda var himla goda kan jag rapportera, för självklart tog jag en av varje. Det gick alldeles utmärkt att mumsa i mig båda två, för det var inga amerikanska jättemuffins direkt. Av den översta bilden att döma kan det vara svårt att se hur små de är, men när dottern håller upp dem syns det tydligt.

Hon har dessutom varit så finurlig att hon har gjort en frosting-tärning och lagt på varje. Eftersom hon vet att motstående sidor på en tärning alltid blir sju ihop, så gjorde hon så att de två som hon, sonen och jag skulle fika på var precis så. Jag fick 2+7, sonen 3+4 och hon själv 1+6 och det betydde att alla fick sju silverkulor var att knapra på.

Det ska inte bara vara gott och vackert, utan det ska vara rättvist också.

3 kommentarer:

Maria sa...

Ja rättvisa är VÄLDIGT viktigt.
Jag kommer ihåg hur jag och min
storasyster alltid ställde glasen bredvid varandra så att vi fick exakt lika mycket saft när vi fikade.
Mina barn är oxå väldigt rättvisemärkta!

Kram

LillaTuss sa...

Såna där små sötingar är nog inte svårt att få i sig fler än en av. Å söt och duktig dotter :)

Anneli Stålberg sa...

De är jättefina!
Det låter som min dotter, hon har kommit riktigt i bakartagen just nu. Idag har hon bakat kladdmuffins och drömmar. Igår bakade hon chokladbollar och kladdkaka. Det blir mycket fika :)
Kramar!