Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 22 maj 2012

Överdos till frukost?



Idag är jag med på hela tre sidor i den lokala tidningen Kungsbacka-Posten och man kan ju undra om det kanske är en överdos för de arma läsarna redan till frukost.

På förstasidan sitter jag och ler högst upp till höger och redigeraren har gjort snygg rosa text som matchar mina strumpbyxor perfekt. Jag tror faktiskt att strumpbyxorna och kängorna var anledningen till att det blev en så stor bild på mig inne i tidningen också. Nästan en helsida, minsann!

När jag träffade reportern blev hon direkt väldigt förtjust i både skor och strumpor och då erbjöd jag mig att slå mig ner på golvet, så de skulle komma med på bilden. Det visade ju sig vara ett lyckat drag.

Artikeln handlar om att jag arrangerar Stora Bokbytardagen på fredag här i Onsala, så förhoppningsvis kommer det lite extra folk nu tack vare artikeln. Som av en händelse ligger min egen roman överst i bokhögen på golvet också.

Vi kommer att befinna oss på parkeringen utanför Onsala Kyrka, för det är ett ställe som många brukar passera och tiden blir klockan 16-17. Perfekt på vägen hem från jobbet - innan fredagsmyset börjar!

Den tredje delen med mig är krönikan, som alltid är med varannan tisdag. Idag handlade den om att jag alltid är lite vilse.

Så illa är det. Inte ens efter tretton år i Onsala hittar jag till Posten...


19 kommentarer:

...om bland annat... sa...

Du gör dig bra på bild. :)
Och kul idé det där med bokbytardag.

Hanna Lans sa...

Snyggt!

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt härligt. Vilken fin färgklick du är :)

Anonym sa...

Snygga kvinna!!

♥ Carina ♥ sa...

Haha, överdos! Jag tror du är en trevlig drog i så fall ;)
Vad du är fin vännen!! Jag tokgillar ditt hår! :)
Ha en fin dag!
Kram

Kristina Svensson sa...

Snyggt! Och bra tips det där att en färgglad snygg bild kan innebära större exponering. Jag noterade också att strumpbyxorna matchade en viss rosa bok :-)

Christel sa...

Haha. Eller så blir du bästa inspirationskicken som startar dagen!

Maria sa...

Alltså jag är ju bloggvän med en regelrätt kändis!!

Vilken bra idé med bokbytardag. För de som vill byta bort sina böcker alltså - jag vill behålla mina!

Maria sa...

Oops glömde ju kramas...

Kram ♥

Desirée sa...

Snygg du är!!

Duktiga Tjejen sa...

Vilken härlig färgklick i tidningen! :) Älskar färg. Och kul både att vara med och med bokbytardagen :)

Mångmamma sa...

Häftigt med tre exponeringar samma dag!
Och lite kul att vi skriver krönikor samma dag och med samma tidsintervaller.
Lycka till på fredag, synd att jag bor lite för långt bort för att kunna komma och byta böcker med er i Onsala!

LillaTuss sa...

Kängorna... du glömde kängornas kängor :)

Glad att du blir så uppmärksammad för allt bra du gör ♥

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Sätt in bilder på ormar du om du vill. Det håller inte mig borta från din blogg :)

Mångmamma sa...

Jag svarar dig här för enkelhetens skull.
I Smålandsposten, på familjesidorna/personligt skriver jag krönikor sedan några år tillbaka.

Västgötskan sa...

Oj oj, mycket media. :-D
Du gör dig bra på bild, fina du! :-)

Kram

Mångmamma sa...

Vi tillhör ju faktiskt samma tidningskoncern såg jag när jag googlade lite! :)
http://gotamedia.se/verksamhet/
Även om Gota Media "bara" har intressen (?) i Kungsbackaposten och Mölndalsposten (Kristina skriver där va?).
Kul med små gemensamma nämnare.
Kram - igen och tillbaka!

Susanne P sa...

Jag gillar bilden skarpt!
Kram

Anneli Stålberg sa...

Man kan aldrig få en överdos av dig! :) Och det är en mycket trevlig bild.
Kramar!