Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 12 maj 2012

Bulgarienaltanen och syrraltanen

En GT på Bulgarienaltanen är inte fel.
Kvällen igår blev fullständigt fantastisk och mer kommer att finnas att läsa på bokcirkelsajten hyfsat snart. Vilken kväll! Vilken mat! Ojoj! Det var mycket bättre än väntat efter strulet som var innan vi väl kom fram...

Syrraltanen är inte heller dum - jag smet
ner en stund och fick ett glas vitt!
Idag har jag njutit av Bulgarienaltanen och när jag checkade in mig där via iPhonen tog det bara några minuter så undrade mina vänner på Facebook varför jag kallar vår ljuvliga altan i söderläge för Bulgarienaltanen och jag kan förstå att det väcker viss förundran.

Där satt jag med min GT (ginåtonic för de oinvigda vilka det nu skulle kunna tänkas vara...) i strålande sol och njöt av livet och kände att Bulgarienaltanen is da shit.

Sanningen är den att jag och barnen åkte till Bulgarien en vecka när de var sju respektive sex år gamla och under tiden var käre maken, aka kidsens pappa, hemma och jobbade. Så fort han kom hem från jobbet snickrade han och det han snickrade på var en altan.

När vi kom hem var den klar - denna fullständigt underbara och härliga plats på jorden.

Bulgarienaltanen.

9 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Strålande namn, Joanna!

Marina sa...

Det förklarar allt!

LillaTuss sa...

Ett självklart namnval/Kram

Camilla sa...

Underbart namn.
Och snart ska jag få min. Tro vad jag ska döpa den till?
Kram!

Madlar sa...

Jag dricker aldrig sprit men en GT inviger alltid min altansäsong. Med rådande kyla har jag ännu inte hällt upp. Kanske till långhelgen?

Villa Frejas bokblogg sa...

Klart den ska heta Bulgarienaltanen då :)
Undrar om mannen kan bygga nåt liknande här hemma ;)
Kram.

Jeanette sa...

Det är väl ett självklart namn på altanen ;-)
Kram

Västgötskan sa...

Hihi! Perfekt namn ju! :-D

Duktiga Tjejen sa...

Åh, jag vill också ha en altan! Gärna en sån som är färdig när man kommer hem från semestern... Kanske en Hawaii-altan? :)