Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 16 maj 2012

Effekterna av mammografi

Petite moi. Före.

Idag har jag varit på mammografi. Det är en sån där kul sak där man blir påmind om att man minsann är kvinna och inte nog med det. En rätt gammal kvinna, skulle nog många ungdomshyllande människor påstå, till råga på allt. Det flesta bloggerskor har nog något decennium eller två kvar innan de får uppleva hur det känns att stoppa brösten i en mangel.

Men jag som vet vill gärna dela med mig av mina erfarenheter.

Jag igen. Efter.

Så här är det. Bilderna talar sitt tydliga språk. Nog är det praktiskt att man kan ta till teckningar när orden liksom inte riktigt räcker till. Så här ser jag ut efter dagens undersökning.




Men arme sonen som fick dessa bilder mitt i vårt Draw Something, enkom för att jag skulle kunna åskådliggöra hur jag ser ut numera, får väl spader. Han tröstas med en liten Pokemon istället.

Det verkar funka sådär. Han tar skidorna och drar.

Jag klandrar honom icke.




13 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Haha, bra tecknat!

Malla sa...

haha, OMG, jag har INTE varit än och efter dessa bilder vette tusan om jag vågar...:S

LillaTuss sa...

Hahaha.... underbara bilder. Men jag måste säga att jag aldrig har tyckt att det gör ont. Dom är proffs dom som stoppar in tuttarna i mangeln... och tack gode Gud för att mangeln finns

Duktiga Tjejen sa...

Jag var för några år sedan när jag hittade en knöl. Det var inte jättetrevligt direkt, nej. Men skönt som fan efter att det blev gjort så slapp jag oroa mig.

Bubbel sa...

Var själv på mitt livs första mamografi i höstas och det var ingen vidare trevlig upplevelse. Desto mer lättande när man fick beskedet att allt var ok så jag är glad att vi har de systemet i Sverige!:)

Maria sa...

Vad du är duktig på att rita.

Undrar om "mammografi" finns på Draw Something?

Kram

Anonym sa...

WOW jag tror minnsan att det bor en liten konstnär i dig.
Jag älskar tecknade tavlor (jag kallar din "konst" så)

kram till dig från mig

Ninas skrivarlya sa...

Hahaha. Vilka härliga bilder, och ack så passande. Jag gjorde mammografi förra veckan och det stämmer verkligen med hur det känns efteråt. Ouch!

Västgötskan sa...

Haha! Snygga och beskrivande före- och efter bilder. ;-)
Borde inte kunna trycka ihop brösten åt andra hållet? Fast det är klart; vilket är bäst. Långa platta, eller breda platta? *skratt* :-D

Shamrock sa...

Det konstiga är att det inte gör så ont som man tror innan man kläms

Unknown sa...

Oops, jag fick ju en kallelse för ett år sedan men kunde inte ta den tiden och glömde helt bort att boka ny tid. Efter att ha sett dina oerhört målande bilder blev jag inte mer motiverad att göra det heller. ;-)

Kram

Marina sa...

Undrar vad som händer om strömmen går när man sitter fastklämd i apparaten...

Villa Frejas bokblogg sa...

Usch, ser inte fram emot det där ;)