Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 26 augusti 2012

Vilket fantastiskt bröllop!


Åh, vilket fullständigt fantastiskt bröllop vi var på igår! Allt var perfekt och underbart in i minsta detalj och våra härliga vänner såg precis så lyckliga och glada ut som man ska göra på sin bröllopsdag.

Till och med vädergudarna var med oss, trots att prognosen sett mycket tveksam ut tidigare.

Bruden är konstnär och målar makalöst vackra tavlor, men hon är en kvinna med många talanger så hon hade sytt alla kläder som brudparet hade på sig. Vilket imponerande jobb!


Eftersom min käre make känner brudgummen via vindsurfingen och hans nyblivna fru är konstnär hade maken tagit med sig en massa mastförlängare och lika många penslar för att göra en båge till brudparet när de lämnade kyrkan. Det blev en härlig överraskning och såg riktigt kul ut.


Hela vår familj sjöng under middagen, som anspråkslöst kallades mingel med mat och vin men i själva verket var en överdådig skaldjursbuffé som toppades med äggröra, minipajer, ostar, äkta hönökaka, meloner och grönsaker för att avslutas med fyra sorters supergoda tårtor (självklart åt jag av alla!), en sång som dottern och jag skrivit tillsammans.


Vi hade skrivit en ny text till Gyllene Tiders Sommartider, men istället för sommartider sjöng vi deras namn. Sedan handlade hela låten om dem och saker som de ägnar sig åt. Vi hade turen att få proffsigt komp på gitarr eftersom de hade en trubadur där hela dagen och kvällen. Helt orepeterat hoppade han in i familjen Björkqvists kvartett som raskt utvecklades till en kvintett och det lät förstås oerhört mycket bättre tack vare honom. Det blev ett väldigt lyckat inslag under sittningen och det uppskattades av brudparet.


Vi hade hyrt rum på stället som festen ägde rum på och det var oerhört lyxigt att kunna gå och lägga sig utan att behöva ge sig iväg någonstans. På bilden nedan ser ni festlokalen som ligger i den röda längan vid bryggan och mijlön gjorde sannerligen sitt till för att toppa stämningen ännu mer.



Imorse avslutades festligheterna med en magnifik frukost hemma hos brudparet. Det såg ut som en trädgårdshandel hemma hos dem. Det var blommor och tavlor överallt och jag bara häpnade vart jag än såg.


Vilken helg vi fick. Nu sitter jag och kikar på bilderna jag tog och det var nästan exakt tusen stycken, så det tar en stund att välja ut några favoriter. En önskan från brudparet var att jag skulle dokumentera lite och med min ambitionsnivå på en dag som aldrig kommer åter var jag tvungen att ta en och annan bild så de skulle få åtminstone några som funkade hyggligt.


Så nu är deras hårddisk proppfull med glada bilder från en fullständigt ljuvlig dag i augusti - sämre start på äktenskapet kan man ha, tycker jag.

Grattis, fina vänner, och mycket stort tack för att vi fick dela er dag!


10 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Vilken fantastiskt fin bukett!

Susanne sa...

Stort grattis till brudparet,

LillaTuss sa...

Otroligt vackert brudpar :)

Jeanette sa...

Allting ser jättetrevligt ut!
Kram

Anneli Stålberg sa...

Vad härligt det ser ut.
Kram!

Anonym sa...

En fantastisk sammanfattning av dagen och kvällen.

//Dotter till brudgummen

Camilla sa...

Wow,vilket bröllop.
Synd bara att inte jag var bjuden ;)
Sv: Hmm..jo,jag och syrran har alltid sagt buret. Det där buret. Dom där buren.
I våra öron låter det bra. Men jag vet att det heter buren. Men som sagt...det tycker VI låter fel ;)
Kram!

Bubbel sa...

Åh vilken härliga dag - man riktigt ser värmen och glädjen genom dina bilder! :)

http://hannaskrypin.se sa...

Vilket härligt bröllop!

Livskrafter sa...

Hej Johanna. nu var det länge sedan jag va här och kommenterade but now I´m back :)
Vilket fantastiskt vackert bröllop du verkar ha varit på. Underbara bilder och jag föll pladask för bilden där de nygifta håller om varandra i en öm omfamning och vinden tar tag i hennes kavaj och skapar en naturlig rörelse i bilden. Lovely

Jag kan också meddela att jag äntligen kommut till skott och färdigställt min bok och nästa vecka kommer jag att få mina första ex. Spännande och intressant. lite som en förlossning av något som gått från ide till embryo, foster och nu slutligen ska förlösas. Jag velade ju om jag skulle försöka bli publicerad eller trycka på eget förlag och jag gjorde det sistnämnda och det känns underbart

Ha en fin dag
kram
Emma