Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 23 augusti 2012

Konsten att klä om böcker



Nu har höstterminen verkligen obönhörligt börjat. Barnen kommer hem med mängder av böcker som ska kläs om.

Deras arma moder (japp, jag) tycker att hela systemet känns grym omodernt. Gamla läroböcker att vara rädda om när det finns internet som är betydligt mer up to date? Jaja, vi är ju bara i början av den nya moderna tiden, så jag antar att jag kommer att få klä om böcker i många år till.

Men lite kul är det att dottern klär om en bok helt själv.

Givetvis klär hon om boken i sitt favoritämne (matte) med sina favoritssnacks (ostbågar).

Fler än jag som klär om böcker när klockan närmar sig midnatt...?


6 kommentarer:

Bubbel sa...

Ha ha, vad fiffig hon är dottern! :)

Marina sa...

Fantastiskt käckt inklädningspappaer!

Skrivarstudio ordOide' sa...

Har barn som går i 6:an och 4:an och de har ALDRIG tagit hem en bok som ska kläs. Det gjorde däremot jag när jag var liten. Lustigt att skolor skiljer sig åt så mycket!

♥ Carina ♥ sa...

Matte hör inte till mina favoriter men det gör däremot ostkrokar. Blev lite tudelat där, haha
Det var länge sedan ungarna kom hem och skulle klä om böcker. Har nog inte hänt sedan lågstadiet om jag inte minns fel.
Önskar dig en fin helg!
Kram

LillaTuss sa...

Verkligen uppfinningsrikt. Bara hon inte får skäll i skolan för att det luktar ostbågar i hela klassrummet :)

Förresten trodde jag den tiden var förbi när man klädde in böcker. På min tid gjorde vi det men inte när dottern (22 år) gick i skolan...

Sjubarnsmamma sa...

Jag klär om böckerna strax innan läggdags. Mest för att jag glömmer bort det under dagen. Det var fantasirikt av din dotter :-)

Kram