Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 20 augusti 2012

Mycket dramatisk himmel



Idag är det dags för barnen att börja i skolan igen. Väldigt ofta är det ostadigt väder just på skolstartsdagen och i år var inget undantag. Tvärtom bjöd himlen på stor dramatik.

Jag har jobbat som bildlärare i flera år och om jag haft en elev som målat himlen på det här sättet hade jag tveklöst tyckt att det var läckert och spännande gjort. Kreativt, dramatiskt och påhittigt, skulle jag sagt.

Man samtidigt hade jag kanske slagit ett slag för att det inte ser direkt realistiskt ut, för så där ser faktiskt en himmel aldrig ut.

Eller jo.

Det gör den faktiskt visst. Idag gjorde den det.








10 kommentarer:

Fröken Kråknäs på vift sa...

Fantastiskt dramatiskt!

Ibland när jag fotograferar tänker jag att om någon hade målat den här vyn hade ingen trott att den var sann.

Här börjar eleverna på torsdag så vi får se vad vädret bjuder oss då.

Kram Katarina

Anna Granström sa...

Vääldigt fina bilder på de dramatiska molnen!

Kim M Kimselius sa...

Häftigt! Älskar dramatisk himmel. Kram Kim

LillaTuss sa...

Himlar kan vara magiska och man kan lätt grubbla sönder sig på hur det är möjligt med alla konstellationer

Hanna Lans sa...

Wow, vilka häftiga moln!!

Anneli Stålberg sa...

Mycket dramatiskt! Och lite overkligt, precis som verkligheten kan vara ibland. Hos oss hade vi faktiskt strålande sol och mycket varmt idag. Det blev en riktigt härlig skolstart.
Kram!

Marina sa...

Helt fantastiskt! Det ser ut som om någon eller något är på väg genom...

Villa Frejas bokblogg sa...

Molnen går som vågor på himlen, läckert. Vilket häftigt skådespel.
Ja, varför måla himlen bara blå... ;)
Kram.

Jeanette sa...

Åh, vilka läckra himmel-bilder!
Kram

Annika sa...

Häftiga bilder! Molnen ser ut som stora sjok av lakan. Alternativt magen på en gigantisk gås som flyger förbi.