Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 12 augusti 2012

Längtan tillbaka

Den 26 juli var botten - då åkte vi till
Karpathos. Sen gick det bättre.

Nu är det några dagar sedan vi lämnade ljuvliga, stekheta Karpathos och självklart är det härligt att vara tillbaka hemma igen av många anledningar. Men det går ändå inte att komma ifrån att livet där nere är otroligt härligt.

Att solen skiner och det är varmt dygnet runt är tillsammans med den fantastiska maten och den underbara hotellpersonalen den främsta anledningen till att jag trivs så bra på den grekiska ön. Att sätta sig i värmen vid dukat bord och ständigt bemötas av trevliga människor är en dröm.

En annan sak, som jag inte var beredd på, var att jag är betydligt bättre på Ruzzle, som tidigare hette Rumble, i Grekland än hemma. Det var helt oväntat, för hur kan hjärnan fungera snabbare i värmen är här uppe i kylan?

Bilderna talar dock sitt tydliga språk.

Jag ÄR gjord för medelhavsvärmen.

Jag misstänkte det.

Det går fantastiskt tydligt bättre för mig
i alla mina spel på Karpathos!

Hoppsan! Den 9 augusti kom jag hem igen.
Det ser inte så bra ut.



Nääää. Jag suger när jag är i Sverige!

6 kommentarer:

Marina sa...

Jag kan ju säga att oavsett var du befinner dig så är du hästlängder före mig i detta spel, fast å andra sidan har jag gjort ett 20-tal matcher, så jag har ju några på mig att träna...!

Shamrock sa...

Visst är det kul. Jag skickar en inbjudan från vr7272 så kan du acceptera om du vill spela med mig

Shamrock sa...

Jag tror att det hänger ihop med sol, vatten och kanske ett glas vin eller 2. Det gör att man kommer på många fler ord

Anonym sa...

Hej!
VAR på Krpatos bodden ni??
Vi var på Krapatos för 4-5 är sedan och då bodde vi inne i stan (Pagida, tro jag den stan heter..)Skulle gärna återvända men funderar på om det är så att vi skulle få mer ut av vistelaen om vi bodde utanför "stan" någonstans... Minns Lefos som fint men kanske lite för litet att bo i...
Elisabeth (då och då bloggläsare)

Joanna Björkqvist sa...

Elisabeth:

Hej! Vi bor precis, precis utanför Pigadia, som också kallas Karpathos stad. Sound of the Sea heter hotellet och det är fullständigt ljuvligt. Man går lätt en tiominuters promenad ner till centrum.

Lefkos är perfekt som utflyktsresmål, men jag föredrar absolut Pigadia som bostadsort. Många gillar också Ammopi, som en en by vid kusten, men då är det en bit till stan.

Åk absolut till Karpathos igen - denna grekiska pärla!!!! Hör av dig igen om du funderar på något!

Anna Granström sa...

Jag blir sugen på betal-appen för att se statistik... Har fortfarande inte slagit mitt rekord på 96 ord allafall. Ligger dock ofta runt 80, så det går verkligen att träna upp. Jämfört när vi började spela menar jag :)