Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 13 augusti 2012

Lyckad second hand-shopping



Min härliga Stockholmsvännina har idag lämnat västkusten igen och nu känns det lite tomt och trist, för hon har varit mycket trevligt sällskap. Vi har redan bestämt att nästa gång hon kommer för att hälsa på får det bli ett besök på Liseberg, för till skillnad från mig är hon en tuffing, som gillar att åka allt.

Innan vi vinkade av henne på tågstationen passade vi på att besöka Röda korset för att se om vi kunde fynda lite och det kunde vi minsann. Jag har två vackra ljuslyktor på altanen och de är fulla av färgglada koppar för värmeljus. De ger ett underbart sken en sensommarkväll och jag gillar dem verkligen.

Förra året gick en värmeljuskopp sönder och jag har letat efter en ny, utan att hitta någon. Idag hade jag däremot sådan tur att jag hittade två! Båda var ljusgröna men i två olika nyanser och helt perfekta i både form och storlek.

Nu är jag så nöjd med att ha en över - istället för en för lite!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Tur som en tok ,9
Kramen

Mita sa...

Klart ni måste göra Liseberg,inte behöver man åka nånting tycker jag som också blivit en fegis med åren,hehe...lite skillnad mot förr när allt skulle åkas.
Lisebergs julmarknad älskar jag, min syster och jag brukar knata runt där och bara mysa när jag hälsar på i December..
Härligt med lyckad shopping, sånt blir man glad av..*L*...
Kramiz♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Att fynda på loppis är alltid kul, men rätt sällan det händer.
Farfarsbilarna på Liseberg är min favorit ;)
Kram.