Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 7 augusti 2012

Blåsigt eller inte?


Karpathos är en mycket intressant ö. Vi är här för att det är väldigt vindsäkert på ön. I Paradise Bay, som tidigare hette Devil's Bay, är det så gott som alltid väldigt, väldigt blåsigt och vindsurfarna älskar det, förstås.

Idag fick jag dock ett sms från käre maken vid tretiden på eftermiddagen, där han meddelande att dagens tävling var avblåst på grund av för lite vind.

Det känns väldigt märkligt för mig, som tillbringat dagen några kilometer bort, närmare bestämt på hotellområdet. Här blåste vattenglasen omkull vid lunchen och senare på eftermiddagen var det dags för de breda rottingstolarna att vara iväg från restaurangen och ner på poolområdet.

När jag kom hem till vårt hus, efter ett antal dopp i poolen, låg som vanligt stolarna omkullblåsta på marken och dynorna låg bredvid. Det såg ut som ett gäng huliganer varit framme och trashat området, men det hade givetvis bara blåst rejält.

Eller förresten ... Det var visst ingen vind idag...?

6 kommentarer:

Bubbel sa...

Ha ha, ja vad lustigt lokalt väder kan vara ibland!:) Hoppas ni har det skönt ivarjefall och att maken inte blev alltför besviken, kram

Shamrock sa...

Jag är nog gärna utan vind...

Marina sa...

Blåst är rätt ok, så länge det är i måttliga mängder och inte tillsammans med regn!

Villa Frejas bokblogg sa...

Allt är visst relativt ;)
Själv föredrar jag när det inte vindar på.
Kram.

Camilla sa...

Huvudsaken är att det inte regnar ;)
Kram!

Västgötskan sa...

Ingen blåst... Nä ok, vi säger så. ;-D

Kram M