Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 15 augusti 2012

Flyttade kontoret till Liseberg


Barnen ville väldigt gärna åka till Liseberg och jag behövde verkligen korrekturläsa manuset till Förverkliga din bokdröm en sista gång innan boken trycks. För att vi alla skulle bli nöjda flyttade jag därför kontoret till Liseberg.

I fyra och en halv timme satt jag på ett fik och läste och läste och läste. Sedan ringde barnen och ville ha glass. Då lyfte jag på min sittstela kropp och gick med till Ben & Jerry's. Lika gott som vanligt och ett mycket välkommet avbrott.



Sedan ville barnen åka det gigantiska Göteborgshjulet och då tog jag fram min bunt med papper igen.

Sådär höll det på; barnen åkte karuseller och jag läste, och när vi åkte hem kl 21.37 hade jag korrekturläst hela 187 sidor. Det var inte alls en dum idé att flytta kontoret till Liseberg, faktiskt.


När jag kom hem hade min medförfattare och kollega Kristina Svensson fixat en facebooksida till vår bok, så nu får ni alla väldigt gärna gå in och gilla den, så gillar jag er ännu mer!






4 kommentarer:

Anette sa...

Smart ide´där. =)

Lycka till vännen med boken ♥

kramar ♥ ♥

Anna Granström sa...

Vilken superb arbetsplats! Man hade ju kunnat tänka att det skulle störa korrningen (med så mycket roligt omkring dig) men ibland är nog miljöombyte enbart positivt. 187 sidor är inte illa pinkat på en dag! Jag körde femtio om dagen i varje omgång, sedan var jag helt vimmelkantig...

Maria sa...

Lycka till med boken. Och vilken alldeles utmärkt ide att flytta ut :)
Kram Maria

Västgötskan sa...

Mycket smart! :-)

Men herrejösses vilket hjul? Är det det som är istället för gamla pariserhjulet?? I det fick jag ju höjdskräck. Vad ska jag inte få i detta då..?! :-O