Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 24 augusti 2012

Sötaste Alice 3 år

Söta Alice i våras...
Tänk att hon redan fyller tre år, mina föräldrars söta lilla ulltott Alice. Hon är verkligen en bedårande liten hund och så supergosig att man nästan tror att hon inte är en riktig hund, utan snarare ett gosedjur.

Söta Alice i bilen på väg hem från
uppfödaren ...
Hon var ljuvlig redan som liten valp, men hon är faktiskt fortfarande väldigt söt. Dessutom är hon klok och förstår alldeles för mycket av det vi säger till varandra. Det finns viss ord vi bör undvika har vi lärt oss och ett av dem är "kommer". Det spelar ingen roll om vi slänger i det mitt i en mening av fullständigt ointressant babbel.

Hon tror ändå genast att vi väntar gäster och att någon kommer. Som på given signal rusar hon mot ytterdörren och börjar skälla, så ingen inkräktare ska kunna ta sig in obemärkt. Jag tror att mina föräldrar försökt att träna bort detta, men jag tycker att det är så himla roligt och finurligt av henne att hon för min del gärna kan få fortsätta.

Känns tryggt och bra för mig att veta att mamma och pappa har en pålitlig vakthund som aldrig sviker från sitt uppdrag att skydda flocken. Sitt ljuva utseende till trots är hon minsann en vakthund att lita på.

Så grattis, lilla fina Alice och hoppas du får en riktigt mysig dag med matte och husse!

4 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Naw... hon är ju bedårande!!
Grattis till söta Alice!
En fin fredagkväll, både till dig och födelsedagshunden!
Kram

Mångmamma sa...

Vilken liten ljuvlig trasselsudd! :)

Marina sa...

Typisk gosedjurslook!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så söt, grattis Alice :)
Kram.