Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 19 augusti 2012

Sista sommarlovsdagen firades

Grattis, finaste morsan! Tjohoo, vilken start!!!
Imorgon bitti blir det hardcore för kidsen när de ska vakna i ottan för att bege sig till skolan. Idag var det dock inget vi grubblade över utan vi njöt till fullo av den sista sommarlovsdagen genom ett besök på Liseberg.

Till skillnad från senast när jag var där jobbade jag ingenting alls idag. Det var härligt att få strosa runt i det perfekta vädret och bara njuta av sommar, familj och liv. Vi var ett riktigt gött gäng där idag, för barnen och jag fick sällskap av både mina föräldrar och min syster med familj. Ett riktigt fint gäng, minsann!

Där uppe är min galna familj!
Så fort vi kom innanför portarna ville de tuffa åka Lisebergsbanan. Pappa slog sig ner på en parkbänk utanför attraktionen, för att vänta,  och jag och lilla morsan gick för att spela lite på chokladhjulen alldeles bredvid. Plopphjulet kostar tre kronor hjulet, så började där. Efter sex kronor gav vi upp och gick till grannhjulet.

Där kunde man endast vinna stjärnvinster, så mamma lade en tjuga (svindyrt, tycker jag) på en bricka som vi båda fick så starka känslor för. Jag hann säga "Vi spelar som vanligt på vår ålder, så jag tycker 35, för då får man 32 också och det är lagom" och då får man nummer 31-35, även om 35 är numret i mitten på brickan, så att säga. Mamma såg lite fundersam ut och lade sedan pengarna just där.

Spänning var enorm när det tickade ... tackade ... tickade ... och stannade. På 32! Tjohoo! En stjärnvinst! Vilket party det genast blev!

Efteråt sa mamma att hon var så säker på att 32 skulle vinna, så något var det absolut vi kände båda två.

Hela dagen förflöt sedan i ett härligt tempo och först drygt nio timmar senare lämnade vi nöjesparken för den här gången.

Det blev en riktigt fin sista sommarlovsdag.

Nu är de högst uppe i AtmosFear... Innan Europas
högsta fritt fall visar sitt rätta jag...
Och så är de här uppe - med utsikt över hela Göteborg.

Och därute hänger de också och dinglar!

Ibland går det så snabbt att kameran inte alls kan fokusera. Och
blött blev det också. Jätteblött.







6 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Ja, nu tar verkligheten vid igen. Slut på lata härliga dagar för den här gången. Nu åter till arbete och skrivande : ) Det är härligt det också, förutom de tidiga morgnarna förstås.

Hoppas att ni har haft en fantastisk och riktigt skön sommar.

Kramar!

Marina sa...

Kan det ha blivit choklad till kaffet, månne?

Camilla sa...

Låter som en riktig kanondag!
Ja..idag är det skolstart. Och på torsdag är det jag som ska börja jobba igen. Men jag har haft 6 underbara lediga veckor.
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Vilken rolig familjedag! Att vinna en chokladkaka modell BIG gjorde ju inte saken sämre. Den räckte till er alla va? :)
Ha en fin dag!
Kram

Linda sa...

Tänk att alla vinner de där gigantiskt stora chokladkakorna utom vi i vår familj. Vill också ha. :)

Första gången som jag hälsar på här så nu ska jag kika vidare. :)

Kram, kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Grattis till stjärnvinsten - själv har jag alltid otur i spel...
Kram.