Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 1 augusti 2012

Lefkos - en njutning


Idag blev det vindsurfing för pojkarna endast på förmiddagen för vi brukar alltid åka till Lefkos någon dag när "alla" är på plats och imorgon åker mer än halva gänget redan hem igen. Visserligen kommer det några nya, men för min egen del blir det särskilt trist när en av surffruarna drar hemåt. Det är nämligen vi som brukar kämpa ihop vid poolen...

Vi lunch drog vi därför till den underbara stranden i Lefkos och vi startade genast men en fantastisk och storslagen lunch. Jag brukar nöja mig mycket väl med en grekisk sallad och vitlöksbröd till lunch, men restaurangen idag är känd för sin fullständigt magnifika mat, där dessutom fisk som är det jag föredrar, har en hedersplats på menyn.

Det roligaste är att man får gå in i köket, få en rejäl genomgång av vad köket erbjuder just denna dag och sedan peka på allt man vill ha. Mmmm. Man vill ha allt. Okejdå, inte kycklingspetten och kalvköttet, men resten!


Efter en hel del funderande bestämde jag mig för en spenatpaj, en fish cake, som ser ut som en gigantisk fiskbulle fast panerad och ett betydligt godare innehåll, för det är inte pressad fiskboll utan mjukt mixat fiskkött, och slutligen en bakelse med potatis, aubergine, fiskbit, squash och paprika.

Mums, så gott det var!

När magen kändes som en ballong var det dags att bara i det ljumma havsvattnet och det var som en dröm. Svalkande och skönt och säkert bara 27-28 grader, vilket ska jämföras med de 32 som hotellpoolen håller.

Ikväll är det sista natten med gänget för den här gången... Det känns alltid tråkigt, men samtidigt är jag glad över att de ändå varit här i en vecka med oss.

Och jag är väldigt glad över att jag inte är en av dem som åker hem redan imorgon.


4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Vi har sommar i Sverige också... men fortfarande svala vindar. Det blev ingen "riktig" sommar i år

Lovable sa...

Jag är inte ett dugg avundsjuk. Inte ett smack faktiskt! ;-) Ha det underbart! Kram Helena

Min plats i solen sa...

Så ljuvligt gott ni har det! Åh, jag kan nästan känna dofter och smaker via ditt inlägg.

Njut av livets goda och ha det fortsatt gott!♥

Kram Lotta

Villa Frejas bokblogg sa...

Men så gott och trevligt ni har det - gillas :)
Kram.