Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 20 mars 2011

Tjusiga, rensade, sorterade skåp


Idag har jag äntligen gjort något som jag har tänkt på väldigt länge och jag kan säga att det var välbehövligt. De senaste gångerna jag har tvättat handdukar har jag inte kunnat lägga in dem i skåpen när de blivit torra, för det har varit så proppfullt där att det inte har gått att peta in en näsduk ens.

Idag har jag rivit ut precis varenda handduk och kökshandduk och samtliga badlakan och örngott. Varje sak har jag stått och vägt i handen och funderat om jag ska slänga den eller spara den. Vi har så otroligt många handdukar av alla de slag att det inte är nödvändigt att behålla dem som har bestående fläckar eller bara känns trista.

Flera av de stora badlakanen hade jag helt glömt bort att vi hade, så nu får vi börja använda dem igen. Det som legat längst in i flera år är så gott som oanvänt.

Hur jag skulle ordna alltihop var dock inte alldeles givet för i grund och botten vill jag gärna sortera efter färg, men det fungerar bara delvis, för allt ska även sorteras efter vems det är och det är då det blir lite rörigt.

De två högarna i mitten på den nedersta hyllan på den första bilden ser rätt harmoniska ut i alla fall. Nu vågar jag dessutom öppna dörrarna utan att riskera att bli överfallen av fem handdukar som kastar sig över mig.

Jag är supernöjd med min arbetsinsats idag och ser fram emot att hämta nya handdukar framöver. Nu är det lätt som en plätt att hitta en fin och lämplig handduk till vilket användningsområde som helst.

Härligt med en effektiv söndag!

Inga kommentarer: