Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 4 mars 2011

Spännande fredag för barnen


Trots att båda barnen hade 50 minuters sovmorgon idag vaknade båda tidigare än de gjort på hela veckan. Antagligen var det för att de ar så förväntansfulla, för det var ingen vanlig fredag idag.

Det började med en skolresa till Navet, som är ett tekniskt och naturvetenskapligt center i Borås. Båda barnen hade väskorna fulla av pannkakor, dricka och bullar när de begav sig och efter en lyckad dag kom de hem nöjda, fortfarande mätta och glada.

De hann bara vara hemma någon timme innan det var dags för nästa äventyr. Det ska spelas in en film där de behöver barn i just mina barns åldrar och de var väldigt sugna på att få en filmroll, så vi åkte på den öppna castingen, som var i Göteborg klockan 17.

Det var vi inte ensamma om. Vi såg massor av folk utanför Gothenburg Film Studios lokal och jag släppte av barnen för att de skulle ta en köplats innan jag parkerade. När jag anslöt efter ungefär tio minuter var det över hundra barn i kö efter mina barn, som efter en stund fick nummer 114 och 115, vilket betyder att trots att vi kom dit 25 minuter före utsatt tid, så var det redan 113 före dem i kön!

Tanken var att barnen skulle låtsas prata i telefonen i 15-20 sekunder, men den tiden drogs ner till 5 sekunder, för när vi gick därifrån klockan 18.10 ringlade kön fortfarande lång utanför och de sökande kom inte ens in, för att det redan var full inomhus. Brrr.

Exakt hur många som var på plats ikväll vågar jag inte gissa, men det var absolut över 700 i alla fall. Kanske tusen.

Undrar om någon ens orkar se igenom allt det inspelade materialet...

Inga kommentarer: