Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 8 mars 2011

Solig kvinnodag med semlor


Jag började dagen med att gratulera min käre make på Internationella kvinnodagen, för han har ju minsann en kvinna i sitt liv och det kan vara värt att uppmärksamma.

En jättestor och varm kram kommer tillsammans med beundran och kärlek till alla fantastiska kvinnor som jag känner och som jag stött på i mitt liv genom åren. Listan kan göras nästan hur lång som helst, så jag nöjer mig med att skriva så och hoppas att alla kloka, roliga, snälla, glada, trevliga, omtänksamma, generösa, inspirerande, härliga, kreativa och underbara kvinnor tar åt sig! Ni är grymma!

Eftersom det dessutom är fettisdag måste vi självklart fira det också och hur det ska firas är lite mer självklart än hur kvinnodagen ska firas. På bilden står små söta semlor som jag har bakat och de ligger på ett tennfat som jag gjorde för ungefär tjugo år sedan. Att arbeta i tenn var väldigt kul, för det är ett mjukt och härligt material att jobba med och dessutom rätt billigt, så det går att göra både många och stora saker utan att bli ruinerad.

Även idag har det varit underbar soligt och vackert ute och nu känns det verkligen att våren kommer med stormsteg!

Inga kommentarer: