Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 9 april 2011

Vårfint både ute och inne


Vilken strålande vacker lördag vi har fått avnjuta idag! Det var ett rent nöje att rensa klart i rabatten och det är härligt att se hur mycket som redan är på väg upp ur den mörka jorden.

De gula krokusarna blommor nu för fullt och tre av de lila gör samma sak. Resten av de lila är ännu bara på gång med små gröna blad, som knappt syns mitt i gräsmattan.

Vallmon verkar vara vid gott mod och om ett par månader kommer den att blomma med stora laxrosa blommor. Den sibiriska vallmon verkar dessvärre inte ha överlevt denna vinter heller, sitt kylslagna namn till trots, utan jag får som vanligt köpa en ny i år igen.

Det är det i alla fall alltid värt, för den bjuder i flera månader på fina blommor i vitt, gult, orange och rött. Det är alltid lika spännande att se vilken färg knoppen ska innehålla och ibland kan jag ha alla fyra färgerna samtidigt och ibland fem gula eller fyra vita. En överraskande växt som rekommenderas!

Kanske borde jag försöka borta bort en del grus från gräsmattan också, men det verkar inte så lätt.


Igår fick jag ett underbart värmeljushjärta som matchade det jag köpte häromdagen perfekt och det finurliga var att min fina väninna sett mitt första hjärta här på bloggen och köpte detta just för att det hörde ihop!



Inga kommentarer: