Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tisdag 5 april 2011

Turkosa nyheter sätter färg


Nu har jag under en lång tid haft alla möjliga olika färger på ljusen, värmeljushållarna och ljusstakarna på matsalsbordet, men idag kände jag för att ändra det hela lite. Det kommer fortfarande att finnas inslag av andra färger, men nu är tanken att det mestadels kommer att vara turkos som gäller ett tag framöver.

Det började med det fina hjärtat som jag inte kunde motstå och utan att jag visste ordet av hade jag köpt värmeljushållare, ett nytt stort ljus och servetter i samma ton. Det ska bli trevligt att få duka med allt på fredag då fina vänner kommer på besök.

Det är kul att kunna variera dukningen med väldigt enkla medel, för vi köper knappast nytt porslin en gång i halvåret och tur är väl det.

Egentligen borde inte ljus stå överst på önskelistan så här års, för då brukar solljuset göra att de ljus som hållit oss varma och glatt oss under vinterhalvåret inte känns riktigt lika livsnödvändiga.

Så är det inte i år, för det är fortfarande både grått och kallt ute så gott som varje dag och då behövs lite vackert värmande sken inomhus.

Inga kommentarer: