Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

måndag 11 april 2011

Fina saker dinglar i solsken


I köksfönstret har jag några fina små saker som hänger och de är extra vackra när solen lyser på dem. Den tjusiga glasplattan med Friendship ingraverat har jag fått av en fin och snäll väninna och den snurrar alltid lite runt runt i fönstret och lyser upp tillvaron.

De små kycklingarna köpte jag till barnen när jag var i Malmö för ett par veckor sedan och även om det är påskpynt kan det bli så att de får hänga kvar en längre tid, för de är så söta och inte så typiskt påskaktiga.

Idag har jag passat på att vara ute i solen en liten stund mitt på dagen, för enligt väderleksrapporten kommer det att regna både imorgon och i övermorgon och det känns inte så värst kul när den varma våren äntligen har kommit till oss.

Fördelen med regnet är att om det kommer värme direkt efteråt brukar det ge en extra skjuts åt trädgårdsväxterna och det är alltid välkommet. Jag håller tummarna för att fröna jag sådde igår gror fint de kommande dagarna.

Inga kommentarer: