Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

fredag 1 april 2011

Fruset vin och nya dofter


Ibland lägger jag en flaska vin på snabbkylning i frysen och efter ett par timmar är den helt idealiskt kall och väldigt god. Dessvärre hittade jag idag en flaska i frysen som var just fryst. Den hade helt uppenbarligen legat där längre än två timmar.

Nu står den på köksbänken och pustar ut efter den synnerligen omilda behandlingen och det är bara att hoppas att jag vågar dricka den för jag är fånigt rädd för att som kan vara gammalt eller dåligt. Alkoholmissbruk är verkligen att ta så här dåligt hand om sitt fina vin, så jag lovar härmed bot och bättring.

Fina dottern var sugen på att köpa ett nytt doftljus på Blomstertorpet idag, så redan i morse lovade jag henne att vi skulle ta en tur dit så fort hon kom hem från skolan. När hon kom hem sa jag att jag tyvärr inte kunde köra henne, för jag hade druckit vin. Då ska man veta att hon slutar klockan 12.40.

Hon stirrade oförstående på mig och samma sak gjorde hennes kompis. Tills slut undrade hon varför jag gjort det och då svarade jag att det ju faktiskt är fredag. Då började hon förstå. Självklart skojade jag med henne och ropade glatt "April, april!"

Som vanligt fanns det en massa olika dofter att välja på och jag hade inte alls för avsikt att köpa något ljus för egen del, men eftersom favoriten i badrummet, Clean Cotton, håller på att ta slut kunde jag inte motstå en större variant av denna ljuvlighet.

Dottern är en minst lika velig natur som jag själv, så hon funderade länge och väl innan hon till slut bestämde sig för fruktiga Bahama Breeze. Jag köpte in mig på en femtedel, för jag tyckte att det passade så bra när vi ska få besök av en fin granne på eftermiddagen.

När det var strålande solsken häromdagen frågade jag om hon ville komma över på en drink på altanen och idag är det allt annat än soligt så det känns lite småsnopet. Vädret betyder dock förstås inte att vi ställer in, för det går ju utmärkt att ta en drink inomhus också.

Precis som på bilden på ljusen har jag köpt carambole och röda drycker, så det passar faktiskt otroligt bra med just det ljuset idag.

Bahama Breeze får hjälpa oss att ska sommarstämning inomhus.

Inga kommentarer: