Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lördag 30 april 2011

Vilken Valborgsmässoafton vi har!


Ännu en dag med strålande vackert väder och det känns riktigt ovanligt en valborgsmässoafton, för det brukar vara iskallt och ruggigt.

Självklart fick det bli en vårgrön Gimlet på altanen i solskenet och det finns inget godare än att äta och dricka utomhus en solig dag.

Lunchen åt vi utomhus på underbara Laxbutiken och där vill jag alltid ha precis allt de har. Allt ser alldeles otroligt tilltalande och vackert ut när bakelser och rullader av olika slag ligger på rad på stora vita fat. Dessutom finns det fler sorters rökt och gravad lax och en lång meny som det vattnas i munnen av bara genom att läsa den.

Till slut bestämde jag mig för en Stor laxtallrik som innehöll fem olika varianter av lax, två såser, sallad och kokt färskpotatis och jag kan utan överdrift säga att det smakade ljuvligt. Flera gånger kom jag på mig själv med att uttrycka mitt gillande och till slut blev nog nog rätt tjatigt för mitt arma sällskap, men det gick inte att låta bli, för varje tugga var en njutning.

Barnen fick Fish and chips och givetvis var det lax även där. Maken valde en Dagens och det var grillad lax med rotsaker och potatis. Vi var alla mycket nöjda, men dottern tyckte att det var för mycket pommes frites i förhållande till fiskmängden, för hon är intressant nog mer förtjust i fisk än pommes.

Av min snälla och fina syster har jag fått en fantastisk chokladask, som hon köpt i Belgien. Hon har omsorgsfullt valt ut varenda pralin för att passa den lyckliga mottagaren och jag är mycket nöjd med hennes  val. Allihop är enormt goda och ingen kan uppskatta en chokladask mer än jag gör.

Dessutom finns det ett lager till under det man ser på bilden och det upptäckte jag inte förrän ett par timmar senare, så det blev en trevlig överraskning!

Vilket alldeles ovanligt lyxigt lördagsgodis jag fick denna valborg!

Inga kommentarer: