Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

söndag 3 april 2011

Pappa till sjukhuset och jubileum


Idag åker min fine lille far till sjukhuset för att opereras under morgondagen, så jag passade på att kika på honom och prata lite med honom på skype. Härligt att kunna få sådan trevlig direktkontakt via datorn när vi har några mil emellan oss. Även fina, lilla mor dök upp på skärmen!

Operationen handlar om att han ska få en helt ny knäled och det kommer att bli väldigt skönt för honom, för det har varit en plågsam tid länge. Han har knappt kunnat gå eller böja benet och dessutom haft väldigt ont.

Det första knäet är redan utbytt och även detta är helt utslitet, så nu är det dags för nästa byte. Spännande nog kommer han inte att sövas utan få ryggbedövning och därmed kunna registrera vad som händer i operationssalen. Han kommer att ha musik i öronen, men eftersom han gjort detta en gång förut vet han mycket väl att bankandet i benet kommer att tränga igenom musiken.

Jag ryser vid blotta tanken, men är ändå mycket glad över att det äntligen blir av och dessutom är det samma kirurg som förra gången och det gick utmärkt då, så det kommer säkert att gå minst lika bra imorgon.

Idag kommer antalet sidvisningar på min blogg att överstiga 10 000 och det är väl värt att fira med lite skumvin?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag blev 10003 och firar gärna med skumvin. Skål ikväll ;)
Sussie

Joanna Björkqvist sa...

Underbart! Skål! :)