Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 14 april 2011

Coolt byxnamn och majblommor



Söte sonen ska ha dansuppvisning med sitt kulturskoledansgäng i slutet av maj och det brukar vara alldeles fantastiska föreställningar så vi ser redan mycket fram emot detta. För att ge ett snyggt helhetsintryck dansar varje grupp i matchande kläder och i år är det svarta byxor, svarta skor, vit skjorta och svart slips som gäller för sonen och hans grupp.

Nu är allt inhandlat och till och med ett par snygga finskor slog vi till med, trots att han inte kommer att använda dem speciellt mycket.

Det roligaste var ändå byxornas namn. Just den modell jag hittade hette passande nog Edward och visserligen är det inte helt korrekt stavat utifrån vårt sätt att se det hela, men jag tycker ändå inte att jag borde behöva märka byxorna, för namnet står redan på en lapp inuti.

Idag var det också premiär för majblommeförsäljningen och för sonens del var det första gången han hade åldern inne att få sälja. Vi åkte till Kungsmässan, men det var redan fullt av barn som sålde så det gick trögt och många tittade bara demonstrativt ner i marken, vilket sonen tyckte var väldigt oartigt och fick medhåll av sin mamma.

Efter någon timme var det dags för fina dottern att dansa och då körde jag henne till danslokalen och parkerade på parkeringen utanför systembolaget. Där stod minsann inga barn och sålde majblommor, så sonen tog genast en given plats där och sålde för några hundralappar.

Det kändes lite tveksamt att ställa en nioåring utanför systemet, men det visade sig vara rätt bra och kan man lägga en massa pengar på alkohol borde man kunna lägga några kronor på att hjälpa barn som behöver det.

Och då tänker jag givetvis inte på mina säljande barn utan dem som pengarna faktiskt går till.

Inga kommentarer: